Facebook chce przyciągnąć reklamodawców z branży kosmetycznej

Facebook zatrudnił właśnie redaktorkę magazynu InStyle, Karin Tracy. Jej zadaniem będzie współpraca z firmami z branży kosmetycznej oraz zachęcanie ich do reklamowania się w serwisie.

Karin Tracy, była redaktor magazynu InStyle zasili zespół Facebooka. Będzie odpowiadała za strategię firmy w branży kosmetyków i urody. Jej główne zadanie to pozyskać więcej klientów z tej kategorii, pokazując firmom, jak wykorzystywać możliwości Facebooka i Instagrama, by zwiększyć sprzedaż, zarówno za pomocą narzędzi płatnych jak i darmowych.

Potencjał social media

Jak wyjaśnia David Lawenda, wiceprezes Facebooka odpowiedzialny za sprzedaż na terenie Stanów Zjednoczonych, Karin Tracy ma odpowiednie doświadczenie i pozycję w branży, by pełnić tę funkcję. W magazynie InStyle pracowała od 2013 roku, odpowiedzialna była za marketing i sprzedaż reklam. Pełniła również podobne funkcje w pismach: People StyleWatch, Lucky, Teen Vogue oraz Harper’s Bazaar.

„Karin zna branżę kosmetyków i urody lepiej niż ktokolwiek.” – mówi Lawenda. „Facebook i Instagram są kreatywnymi platformami działającymi na masową skalę i oferującymi dobre targetowanie oraz możliwość mierzenia biznesowych efektów współpracy. Dzięki temu stanowią doskonałe narzędzie marketingowe dla marek z branży kosmetycznej.”

Wymierne korzyści biznesowe

„Niektóre marki, takie jak Sephora, bardzo skutecznie wykorzystują social media takie jak Instagram, by zwiększać zaangażowanie swoich klientów. Jednak wiele innych firm z tej branży jeszcze nie wykorzystuje w pełni potencjału narzędzia, jakim są social media” – komentuje Karin Tracy.

„Moim zadaniem jest uświadomić firmom z tej branży, że dzięki Facebookowi i Instagramowi mogą osiągnąć wymierne korzyści biznesowe. Obydwa serwisy stanowią platformę, za pomocą której można precyzyjnie przekazać treści odpowiednim grupom docelowym, a także zmierzyć efektywność tego przekazu, zarówno online jak i offline. Sprawnie zarządzane kampanie na Facebooku i Instagramie nie tylko budują świadomość marki, ale pomagają też sprzedawać produkt” – dodaje.

InStyle jest międzynarodowym miesięcznikiem dla kobiet, poświęconym modzie, urodzie i życiu gwiazd. Po raz pierwszy magazyn ukazał się w 1994 r. w Stanach Zjednoczonych. Polska edycja jest wydawana przez Hubert Burda Media. Pierwszy numer trafił na rynek w marcu 2008 roku. InStyle ukazuje się także m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech i Australii.