HM Polska nowe sklepy E-commerce

Publikując swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 roku grupa Hennes & Mauritz zapowiedziała, że na wiosnę 2015 ruszy polski sklep internetowy marki H&M.

Prezes H&M Karl-Joan Persson podkreślił, że marka zwraca szczególną uwagę na to, by nadążać za rozwojem technologicznym, który ma obecnie miejsce na rynku handlu detalicznego. Zaznaczył, że firma prowadzi długofalowe inwestycje związane ze sprzedażą internetową oraz rozwojem zaplecza IT.

Plany ekspansji e-commerce

Marka H&M zanotowała 15% wzrost sprzedaży oraz 35% wzrost zysków netto, które osiągnęły w pierwszym kwartale 2015 roku wartość 4,64 miliardów koron (ok. 500 milionów euro). Prezes firmy podkreśla, że początek roku był dla marki H&M bardzo udany:

„Nasza atrakcyjna oferta oraz dynamiczna ekspansja zarówno za pośrednictwem sieci salonów sprzedaży, jak i sklepów internetowych sprawiły, że zwiększyliśmy swój udział w rynku oraz zyski.” – skomentował.

Podobnie jak Inditex, Hennes & Mauritz nie spieszył się z rozpoczęciem sprzedaży online. Pierwsze sklepy internetowe marki powstały w 2010 roku. Jednak podobnie jak hiszpański konkurent, szwedzki koncern ma szerokie plany dotyczące sprzedaży internetowej na rynku globalnym. Spora część tych planów będzie realizowana w 2015 roku.

Wiosną H&M online w Polsce

Internetowa ekspansja marki H&M trwa, wiosną 2015 roku planowane jest otwarcie sklepów internetowych w Polsce, a także w Czechach, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii i Belgii. Z kolei jesienią firma rozpocznie działalność e-commerce w Szwajcarii.

H&M kontynuuje też ekspansję offline. W lutym otwarto pierwszy sklep tej marki w Taipei na Tajwanie. W roku finansowym 2014/2015 grupa otworzy w sumie 400 nowych salonów sprzedaży. Oprócz Tajwanu, marka pojawi się w Peru, w Makau. Tam sklepy powstaną w pierwszej połowie 2015 roku, w drugiej zaś H&M wejdzie do RPA oraz Indii.

Grupa planuje też zwiększyć zasięg sprzedaży pozostałych swoich marek: COS, & Other Stories, Monki, Weekday oraz Cheap Monday. W tym roku na rynku pojawi się również nowa marka H&M Beauty.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Marka H&M jest jedną z najtańszych sieci odzieżowych, oferujących asortyment zbliżony do jakością do innych dużych firm. Łącznie grupa Hennes & Mauritz prowadzi ok. 3400 sklepów i punktów franczyzowych na 55 rynkach. Firma zatrudnia ponad 116 tysięcy osób.

Aktualizacja

W czwartek, 26 marca 2014, koncern H&M ogłosił uruchomienie sprzedaży internetowej w Polsce. Sklep online oferuje odzież, obuwie oraz akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz. Więcej szczegółów podamy w Evigo w najbliższym czasie.

h&m sklep internetowy
Sklep internetowy H&M

 

Pierwotnie tekst ukazał się w serwisie Evigo.com