Sieć TXM planuje krajową i międzynarodową ekspansję

Sklep Textil Market

Sklep TextilMarket

Na 2015 rok zaplanowaliśmy zwiększenie sieci TXM o około 50 sklepów. Mniej więcej połowa powstanie w Polsce, a reszta za granicą: w Czechach, na Słowacji i w Rumunii – mówi redakcji Retailnet Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

Sklepy dyskontowe TXM działają głównie w Polsce. Na prawie 320 sklepów cztery działają w Czechach i na Słowacji.

– Na wyposażenie lokali TXM wydamy mniej niż 5 mln zł. Poza tym sklepy te wymagają także zatowarowania, co jest powiązane ze wzrostem zobowiązań do dostawców towarów – wyjaśnia Bogusz Kruszyński.

Redan planuje w 2015 roku wprowadzić na giełdę spółkę zależną TXM SA, która zarządza siecią sklepów dyskontowych TXM. – Środki pozyskane przez TXM z emisji będą wykorzystane na rozwój kanałów dystrybucji, czyli rozwój sieci sklepów, w tym także za granicą. Zakładamy istotne przyspieszenie dotychczasowej praktyki otwierania po ok. 40-50 sklepów rocznie, oraz na inwestycje w rozwój e-commerce – dodał Bogusz Kruszyński.

Redan SA jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 600 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM textilmarket.

Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016