Sieć Briju planuje intensywną ekspansję

Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju SA

Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju SA

– Docelowo Briju pod względem ilości sklepów powinna dołączyć do największych sieci działających w Polsce. Planujemy co roku otwierać 20 sklepów w najlepszych lokalizacjach – mówi redakcji Retailnet.pl Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju SA.

Salony własne

– Otwieramy sklepy o średniej powierzchni od 60 mkw. do 70 mkw. Na ten rok mamy już podpisanych 17 umów najmu i kolejne negocjujemy. Realizacja jednego lokalu to koszt rzędu 800 tys. zł – w zależności od lokalizacji. W 2015 roku na rozwój sieci sklepów przeznaczymy 15 mln zł z własnych środków – wyjaśnia Przemysław Piotrowski.

– Zamierzamy również rozszerzać działalność poprzez franczyzę, ale tylko na naszych zasadach. Dobieramy bardzo skrupulatnie lokalizacje, wszystkie nasze punkty są dochodowe – podkreśla prezes zarządu Briju.

Pierwsze sklepy pod marką Briju zostały otwarte w 2013 roku. Natomiast w 2014 sieć powiększyła się o 9 lokalizacji. Obecnie działa 13 salonów Briju (12 własnych i jeden franczyzowych). Punkty znajdują się różnych miastach: Wrocław, Gniezno, Kutno, Ełk, Ostrołęka, Legnica, Toruń, Tczew, Kędzierzyn-Koźle, Opole, Piła i Starachowice.

Rozwój sieci

27 marca spółka otwiera nowy sklep w CH Ogrody w Elblągu. Kolejny 30 kwietnia w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall. Ponadto w pierwszym półroczu ruszą punkty w CH Magnolia Park we Wrocławiu, Poznań Plaza, a także w Płocku, Przemyślu. W drugim półroczu powstaną sklepy Briju m.in. w Bydgoszczy, Mielcu, Jaworznie, Jeleniej Górze, Wrześni i w Białymstoku.

Salon Briju

Salon Briju

– Stopa zwrotu z inwestycji związanej z otwarciem punktu Briju w centrum handlowym, w zależności od lokalizacji, zwraca się w ciągu ok. 4 – 7 lat. Otrzymuje również fit-outy ale nie jest to głównym czynnikiem przy wyborze lokalizacji. Wszystko uzależnione jest od potencjału danego rynku, możliwości rozwojowych, a także tego jak pozycjonuje się konkurencja – dodał Przemysław Piotrowski.

Działalność spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką Briju. 29 maja 2014 r. akcje Briju zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016