Dayli: przejęcia sieci i otwarcia nowych drogerii

Sklep Dayli

Sklep Dayli

Kredos Group SA planuje w tym roku powiększyć sieć drogerii Dayli o 50 nowych punktów. Połowa lokalizacji zostanie pozyskana w wyniku przejęcia podmiotów z branży drogeryjnej w Polsce.

Spółka zapowiada również uruchomienie w kwietniu br. sklepu internetowego Dayli.

Nowe drogerie

– Negocjujemy umowę przejęcia sieci sklepów drogeryjnych z pierwszym podmiotem. Transakcja powinna zostać zamknięta w II kwartale 2015 roku. W ten sposób sieć Dayli powiększy się o ponad 20 sklepów. Akwizycja nastąpi poprzez akcje spółki Kerdos Group SA. Przejmowana sieć posiada lokale zarówno przy ulicy, jak i w galeriach handlowych – mówi redakcji Retailnet.pl Kamil Kliniewski, prezes zarządu Kerdos Group SA.

– W tym roku oprócz otwarć planujemy również zamknięcie około 10 nierentownych drogerii. Jeśli nie przedłużamy umowy w nierentownej lokalizacji to nie oznacza, że wychodzimy całkowicie z danego miast. Raczej staramy się relokować sklep do nowej lokalizacji, gdzie jest mniejsza konkurencja lub większy ruch. Relokacji salonów nie wliczmy do zaplanowanych 50 otwarć – podkreśla Kamil Kliniewski.

Otwarcie nowej drogerii Dayli to koszt 500 tys. zł. Na wyposażenie i remont przeznaczamy 200 tys. zł, a na zatowarowanie 300 tys. zł. Przede wszystkim otwieramy punkty w lokalizacjach high street i mniejszych centrach handlowych – dodał prezes Kerdos Group SA.

Omnichannel retailing

Spółka Kerdos Group SA w tym roku uruchomić również sklep internetowy Dayli. – W pierwszym tygodniu kwietnia br. planujemy przeprowadzić testowe zakupy w e-sklepie, a z kampanią marketingową ruszymy 15 kwietnia. Sklep internetowy będzie posiadał usługę odbioru w punkcie stacjonarnym, a także nie wykluczamy możliwość odbioru zamówionej przesyłki w paczkomatach InPost. Rozmawia na ten temat z właścicielem firmy Integer – mówi Kamil Kliniewski.

Grupa kapitałowa Kerdos Group SA jest skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej. Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie blisko 170 lokalizacji w Polsce). W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy.

Do listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016