Przymierzalnia, Forbis Group
Przymierzalnia, Forbis Group

Powierzchnia lokalu handlowego powinna być zagospodarowana w taki sposób, aby w sklepie zmieściła się odpowiednia liczba przymierzalni – zwracają uwagę eksperci z firmy Forbis Group.

Przymierzalnia jest niezwykle istotną częścią wnętrza salonu sprzedaży. Odpowiednio zaaranżowana przestrzeń, oświetlenie, właściwie dobrane kotary, lustra i podłogi wpływają na komfort mierzenia ubrań i tym samym mogą przełożyć się na częstsze wizyty klientów w sklepie. Jak zatem wygląda przymierzalnia idealna?

Decyzje zakupowe zapadają w przymierzalni

Aranżacje sklepów powinny zakładać wiele udogodnień dla klientów. W salonach odzieżowych bardzo ważnym miejscem są przymierzalnie, ponieważ to w nich zapadają decyzje zakupowe. Dlatego większość butików marek premium posiada doskonałe, świetnie zaprojektowane przymierzalnie.
-Najistotniejsza jest wygoda i dobre samopoczucie klientów, a także spójność przymierzalni z resztą butiku. Dodatkowo musi być łatwa do zlokalizowania we wnętrzu – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Anna Sulima-Gillow, architekt z firmy Forbis Group.

Podczas projektowania salonu sprzedaży wyznacza się tzw. „ścieżkę klienta” czyli trasę, którą porusza się podczas robienia zakupów. Zazwyczaj strefa przymierzalni znajduje się w głębi sklepu, ponieważ klient najpierw wybiera produkty, które przypadły mu do gustu, i dopiero po wstępnej selekcji decyduje się na przymiarki.

Odpowiednia liczba przymierzalni

– Powierzchnia lokalu powinna być zagospodarowana w taki sposób, aby w sklepie zmieściła się odpowiednia liczba przymierzalni. Ich ilość dostosowana jest do wytycznych inwestora, który wie ilu klientów może bądź chce obsłużyć w jednym momencie – dodaje Anna Sulima-Gillow.
W przymierzalni ważne jest niemal wszystko – rozmiar, oświetlenie, faktura mebli. Klient musi mieć miejsce, aby się odwrócić i dokładnie obejrzeć w lustrze, zatem jednym z kluczowych aspektów jest jej przestronność. W przypadku kiedy przymierzalnia nie posiada drzwi, kotary powinny być tak zaprojektowane, żeby zapewnić klientowi maksimum prywatności. Istotna jest również podłoga, która powinna zagwarantować komfort przestrzenny oraz materiałowy.

-Przebierając się, klient często zdejmuje obuwie, więc podczas projektowania butiku marki Potis&Verso do przymierzalni wybraliśmy miękką, srebrzystą wykładzinę – mówi Sulima-Gillow.

Oświetlenie i aranżacja przymierzalni

Oświetlenie jest jednym z najważniejszych elementów w przymierzalni.

-Światło nie może dodawać klientowi wieku, załamywać kształtów oraz zmieniać rzeczywistych kolorów produktów. Powinno być łagodne i subtelne, dlatego dobrym pomysłem, który zastosowaliśmy w przymierzalniach kilku butików, jest założenie na świetlówki specjalnego filtru, który sprawia, że skóra wygląda naturalniej – kontynuuje architekt Forbis Group.

Kolorystyka przymierzalni ma zapewnić poczucie komfortu i intymności, zatem najczęściej przyjmuje barwy neutralne. Dobrym pomysłem jest położenie na ściany tapety, to również bardzo ekonomiczne rozwiązanie, bo na tapecie nie widać zabrudzeń.
Od pewnego czasu coraz powszechniejsze stają się wirtualne przymierzalnie. Jednak nic nie wskazuje na to, że wyprą one te rzeczywiste. Przymierzanie ubrań należy do rytuału zakupów, a odpowiednio zaprojektowana strefa przymierzalni jeszcze bardziej zachęca do korzystania z tej możliwości.

Forbis Group

Przypomnijmy, Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo – usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając skuteczny project management.