powstanie polski sklep internetowy H&M

Jak informowaliśmy już w ubiegłym tygodniu, po wielu latach oczekiwania uruchomiony został polski sklep online sieci H&M.

W jego ofercie znajduje się odzież, obuwie oraz akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie w sprzedaży internetowej znajduje się kilka tysięcy produktów.

Kurier tak, click and collect nie

Za zakupy w e-sklepie H&M można zapłacić na dwa sposoby. Jedną z opcji jest płatność gotówką przy odbiorze, drugą płatność kartą przez internet. H&M akceptuje dwa rodzaje kart: Visa oraz MasterCard. Po zaakceptowaniu płatności kartą kwota zakupu zostaje natychmiast zablokowana, a klient otrzymuje pocztą e-mail potwierdzenie zamówienia. Karta zostanie obciążona dopiero po wysłaniu zamówienia. W przypadku zwrotu zamówienia, cała kwota zostanie przekazana na rachunek karty klienta.

h&m polski esklep ecommerce
Polskojęzyczna wersja e-sklepu H&M

Przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas realizacji ma wynosić 3-4 dni robocze od momentu wysłania potwierdzenia o dostępności danego produktu. Koszt przesyłki to 5,90 złotych. Na razie H&M nie uruchomił opcji samodzielnego odbioru towaru zakupionego w internecie, czyli tzw. usługi click and collect.

Globalna ekspansja e-sklepu H&M

Szwedzki gigant długo zwlekał z decyzją o uruchomieniu sprzedaży online w Polsce. Większość konkurencyjnych marek już dawno ma ten krok za sobą. Takim przykładem może być hiszpańska Grupa Inditex, właściciel marek Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe. Sklep internetowy Zara ruszył w Polsce już ponad 3 lata temu.

Równolegle z polskim e-sklepem H&M szwedzka sieć uruchomiła serwisy internetowe w Rumunii, Czechach i Portugalii. Oznacza to, że z zakupów online w sklepach H&M mogą już skorzystać mieszkańcy w 16 krajach. Wkrótce mają ruszyć także serwisy na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii, Belgii oraz Szwajcarii.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Łącznie grupa prowadzi ok. 3500 sklepów i punktów franczyzowych na 55 rynkach. W samej Polsce sieć ma ok. 140 placówek stacjonarnych. Firma zatrudnia globalnie ponad 116 tysięcy osób. W 2014 roku obroty H&M wyniosły 18,9 mld euro, a  zysk netto wyniósł 2,55 mld euro.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl