Fashionote-app

Polska aplikacja mobilna Fashionote jest dostępna od kwietnia w AppStore i Google Play. Pierwszym partnerem medialnym startupu jest polskie pismo zakupowe Avanti. Aplikacja pozwala na szybkie wejście do sklepu internetowego bazując wyłącznie na informacjach zawartych w magazynach modowych. Wykorzystuje technologię rozpoznawania obrazu, przez co nie ingeruje w layout pisma, nie wymaga markerów, ani kodów QR. Umożliwia również zapisanie zdjęcia produktu i danych w obrębie aplikacji, a zrealizowanie zakupów w sklepach stacjonarnych. Korzystający z aplikacji będą mogli skorzystać z proponowanych przez nią zniżek.

Znajdź w piśmie, kup w e-sklepie

Twórcami aplikacji są Paulina Barlik, pomysłodawyczyni i strateg z agencji reklamowej oraz Piotr Pietrzak, programista aplikacji mobilnych. Pomysł zrodził się z życia i niemożności znalezienia w sklepach internetowych i stacjonarnych ubrań wypatrzonych w pismach modowych. Identyfikację i zapisywanie produktów za pomocą telefonu zrealizował Piotr, współzałożyciel firmy UPP4, zajmującej się implementacją rozwiązań mobilnych.

Każdorazowe przekierowanie posiadaczy smartfonów do sklepów internetowych i użycie aplikacji do zakupu oznacza przychód dla producenta i przynosi dodatkowe korzyści reklamy prasowej. Z tego względu rośnie liczba pism, chętnych do włączenia się w dynamicznie rozwijający się rynek m-commerce. Twórcy aplikacji w przyszłości pragną pozyskać również rynki zagraniczne. Rynek czasopism modowych na świecie szacują na 5000 pism modowych i kilkakrotnie więcej pism lifestylowych.

Moda na e-zakupy

„Setki milionów ludzi co miesiąc przeglądają prasę modową i lifestylową w poszukiwaniu inspiracji do zakupów. Co ciekawe wielu z nich nie przyznaje się do jej kupowania, jednak u przyjaciółki, czy u fryzjera nadrobią „zaległości w lekturze”, dlatego liczymy nie tylko na regularnych czytelników. Nasz produkt ułatwia wszystkim zbieranie modowych inspiracji i zachęca do robienia zakupów od razu przez smartfona” mówi Paulina Barlik z Fashionote.

Czytelnicy pisma, które współpracuje z Fashionote, będą mogli przy pomocy aplikacji odszukać większość produktów przedstawianych na łamach pisma, jeśli tylko dostępne są one w sprzedaży online. Darmowa aplikacja od 30 marca jest dostępna w AppStore i Google Play. Fashionote został doceniony w konkursach dla startupów: to zwycięzca KrakowCrunch organizowanego przez TechCrunch, finalista konkursu Startup Sito na konferencji Internet Beta. Projekt został też nominowany do nagrody Mobilny Startup Roku na Mobile Trends Awards 2015.