zalando strategia online

Już obecnie użytkownicy urządzeń mobilnych generują niemal 50% ruchu w sklepie internetowym Zalando. Zdaniem władz niemieckiej spółki, ten trend będzie się nasilał.

Zalando, które jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online, zamierza w najbliższych miesiącach skoncentrować się na rozwoju sprzedaży mobilnej.

Władze niemieckiej spółki liczą nie tylko na wzrost sprzedaży. Dzięki nowej strategii chcą bliżej poznać swoich klientów, a także zaoferować im lepszą obsługę i bardziej spersonalizowaną ofertę.

Strategia mobile first

Christian Drehkopf, Head of the Mobile Shop Zalando, podkreśla, że istnieje bardzo liczne grono konsumentów, którzy nie odwiedzają sklepu Zalando codziennie.

“Naszym celem jest przyciągnięcie ich uwagi. Chcemy, żeby traktowali nas jak ekspertów ds. mody. Co więcej, chcemy służyć im radą w każdej chwili, niezależnie od tego gdzie się w danym momencie znajdują. Zbudowanie takich relacji z naszymi klientami możliwe jest tylko przy pomocy aplikacji mobilnych” – tłumaczy przedstawiciel Zalando.

Wszystkie badania podkreślają, że kluczową kwestią przy budowanie lojalności wśród klientów jest zaoferowanie im pozytywnych doznań zakupowych. W dobie omnichannel oznacza to m.in. możliwość dokonania wygodnych zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, ale również sprawne usługi logistyczne.

Logistyka kluczowa w e-commerce

Dlatego Zalando, poza rozwojem usług m-commerce, zamierza także nadal usprawniać kwestie związane z logistyką. Przykład? Już od początku 2015 roku klienci Zalando mogą odbierać internetowe zakupy nawet podczas swojej nieobecności w domu. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu PaketButler, specjalnych, ogniotrwałych toreb, które klienci mogą  zainstalować na zewnątrz swoich mieszkań lub domów.

Pomysłodawcą tego rozwiązania jest Deutsche Telekom, a firmą która dostarcza przesyłki – DHL. Na razie z nowej usługi mogą skorzystać tylko mieszkańcy Berlina, ale jeżeli program pilotażowy zakończy się sukcesem, niemiecki gigant sprzedaży internetowej nie wyklucza wprowadzenia tego rozwiązania na stałe do swojej oferty.

Cały system działa bardzo prosto. Klient wchodzi do sklepu internetowego Zalando i zamawia przesyłkę pod wskazany przez siebie adres. Gdy paczka jest przygotowana do wysłania, firma kurierska DHL informuje o tym kupującego.

Ten może wówczas umieścić przed drzwiami specjalną, zamykaną na elektroniczny zamek torbę. System zabezpieczeń oparty jest na technologii NFC, czyli tzw. komunikacji bliskiego pola. Dzięki temu kurier może otworzyć torbę i umieścić w niej paczkę. Torba jest przymocowana do drzwi za pomocą specjalnego uchwytu, który uniemożliwa jej kradzież. W ten sam sposób klient może również zwrócić produkty, których z jakiś powodów nie zamierza jednak kupować.