O ile najemca może obniżyć koszty techniczne w centrum handlowym?

Energia

Energia

Czy koszty techniczne najemców w centrach handlowych mogą być niższe? M.in. na to pytanie odpowiedzą  prelegenci podczas seminarium organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych.

22 kwietnia 2015 roku w Warszawie ruszy trzecia edycja seminarium dla najemców poruszającego tematykę umów najmu w centrach handlowych.

„Czy koszty techniczne najemców w centrach handlowych mogą być niższe?” to istotne, a jednocześnie trudne do jednoznacznego przesądzenie pytanie, na które spróbują odpowiedzieć prelegenci seminarium omawiając złożone  zagadnienia jakimi są aspekty techniczne funkcjonowania lokali i możliwości ograniczenia kosztów w tym obszarze.

Seminarium dla najemców

– Seminarium przeznaczone jest dla wszystkich zainteresowanych firm, będących najemcami lokali w centrach handlowych. Tematyka skierowana jest do dyrektorów, kierowników, koordynatorów działów inwestycji, rozwoju i eksploatacji , a także działów prawnych i kancelarii obsługujących umowy inwestycyjne i umowy najmu lokali sieci detalicznych – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Zofia Nachiło- Morbiato, dyrektor ds. rozwoju I.O. Venezia sp.j. i członek PSNPH.

Formuła seminarium opiera się na wymianie doświadczeń najemców oraz ekspertów rynku nieruchomości handlowych,  dzieleniu się wiedzą oraz wskazywaniu najlepszych praktyk, możliwych do zastosowania w firmach sieci detalicznych.

Spotkanie rozpocznie się od prezentacji wskazującej prawne aspekty tematu kosztów technicznych w umowach najmu lokalu. Następnie bloki tematyczne poprowadzą przedstawiciele działów inwestycyjnych wybranych firm. Kluczowymi zagadnieniami będą: ograniczenia kosztów inwestycyjnych na poziomie analizy załączników technicznych, proces i metodologia kontroli cen jednostkowych proponowanych przez wynajmujących powierzchnie handlowe oraz przede wszystkim optymalizacja kosztów bieżącego utrzymania i eksploatacji salonów.

Koszty techniczne w umowie najmu

– Koszty techniczne są ważnym elementem funkcjonowania najemcy w centrum handlowym . Warto zwrócić na nie szczególną uwagę, by nie być zaskoczonym nieprzewidzianymi i nieujętymi w budżetach inwestycyjnych wydatkami. Warto pamiętać, że tego typu koszty, ponoszone  przez najemców, zazwyczaj nie  są  zwracane, kiedy umowa najmu  ulega zakończeniu. Pragniemy także omówić organizację i kontrole zarządzania bieżącym utrzymaniem salonów, oraz kontrolę kosztów, które pochłania eksploatacja – podkreśla Zofia Nachiło- Morbiato.

Gośćmi specjalnymi tej edycji będą przedstawiciele firm świadczących dla najemców usługi projektowe, wykończeniowe, budowlane oraz klimatyzacyjno-wentylacyjne. Przedstawią oni kryteria i znaczenie wyboru odpowiedniej firmy wykonawczej, zasady właściwego odbioru lokalu przez najemcę oraz konsekwencje kosztowe funkcjonowania salonu wynikające z określonego rodzaju klimatyzacji i wentylacji.

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych istnieje i aktywnie działa na rynku od 2010 roku. Pośród 28 członków zwyczajnych oraz 21 wspierających są firmy reprezentujące znane marki. Celem organizacji jest stworzenie platformy komunikacji dla działów inwestycyjnych poprzez aktywną współpracę i dzielenie się wiedzą, a także budowanie bazy rynkowych „best practice” wśród najemców. Stowarzyszenie aktywnie współpracuje z ekspertami branżowymi, jest organizatorem warsztatów i konferencji.

Seminarium odbędzie się 22 kwietnia 2015 roku w Millenium Plaza w Warszawie w godzinach . 10.00 – 16 00. Program seminarium „Czy koszty techniczne najemców w centrach handlowych mogą być niższe?” oraz informacje szczegółowe znajdują się na stronie Stowarzyszenia: www.psnph.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016