Sieć Top Secret: 20 nowych sklepów w 2015 roku

Salon Top Secret

Salon Top Secret

Zakładamy, że sieć Top Secret zwiększy się o co najmniej 20 sklepów w 2015 roku. Podział pomiędzy centra handlowe, a ulice będzie zależał od pozyskanych partnerów franczyzowych, lecz najpewniej będzie to pół na pół – mówi redakcji Retailnet.pl Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA

Segment modowy

– Planujemy rozwijać działalność marki Top Secret w Polsce – zarówno ekstensywnie poprzez wzrost liczby sklepów, jak i intensywnie zwiększając sprzedaż w sklepach porównywalnych, głównie dzięki lepszej kolekcji. Natomiast działalność zagraniczna – w porównaniu z całym 2014 roku – będzie się zmniejszać – podkreśla Bogusz Kruszyński.

Na koniec 2014 roku spółka Redan SA posiadała 360 sklepów w segmencie modowym (Top Secret, Troll i Drywash), w tym własne: 33 (Polska), 8 (Ukraina), franczyzowe: 179 (Polska), 22 (Rosja), 24 (Ukraina), oraz 94 kornery w Polsce.

Spółka Redan SA w związku z sytuacją polityczną na Ukrainie i gorszymi wynikami sprzedaży segmentu modowego analizowała różne scenariusze, także związany z wycofaniem działalności z rynku ukraińskiego i rosyjskiego. – Na chwilę obecną nie podjęliśmy takiej decyzji. W 2014 r. nasze wyniki na działalności zagranicznej części modowej istotnie się pogorszyły, ale – na poziomie EBIT przed różnicami kursowymi – nadal na niej nieco zarobiliśmy. Na 2015 rok wyeliminowaliśmy w bardzo dużym stopniu ryzyko kursowe w tej działalności, dlatego pozostaje kwestia samego EBIT. Obecnie patrzymy na rozwój sytuacji. Od początku roku wyniki na Ukrainie są zdecydowanie lepsze od planów, co nas cieszy. W Rosji sprzedaż jest na niższym poziomie, ale – ze względu na charakter naszej obecności – sprzedaż de facto hurtowa – ponoszone koszty stałe są niewielkie. Czekamy na poprawę sytuacji na tych rynkach, aby wtedy być tam obecnym i zebrać dobre wyniki – wyjaśnia wiceprezes zarządu Redan SA.

Grupa Redan

Redan SA jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 600 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Reklama

Galeria Jurajska