Bricomarché opracowuje i wdraża nowy koncept supermarketów. Sieć wprowadzi powiększone formaty dla placówek przejętych po sieci Nomi oraz dla rozbudowujących się własnych punktów sprzedaży.

Równolegle wprowadzany będzie format Eko, czyli ekonomiczny koncept dla nowo otwieranych sklepów.

Bricomarche Eko

– Celem wprowadzenia nowego konceptu jest przede wszystkim wzrost obrotów w sklepach oraz niższe koszty funkcjonowania i utrzymania placówek i zaoferowanie dopasowanej gamy produktów. Do 2020 roku sieć Bricomarche urośnie do 300 sklepów – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché.

Przejęcie lokalizacji po supermarketach Nomi oraz coraz częściej pojawiająca się potrzeba rozbudowy istniejących supermarketów spowodowały konieczność opracowania konceptu dla powierzchni handlowej przekraczającej 2 tys. mkw.

Pierwsze elementy nowego konceptu zostały wprowadzone w dwóch placówkach przejętych po konkurencji. Sala sprzedaży podzielona została na dwa działy: świat „przyjemności”, złożony z działów dekoracja i ogród oraz świat „potrzeby” z działem budowanie i majsterkowanie. Poza zmodernizowanym wizerunkiem oraz nowymi gamami produktów, w sieci sklepów typu „dom i ogród” mają zostać wprowadzone rozwiązania, które podniosą ich funkcjonalność i pozwolą na obniżenie kosztów eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu.

W planach 300 sklepów do 2020 roku

– Wdrożenie funkcjonalnych i nowoczesnych konceptów obu sieci jest aktualnie jednym z naszych kluczowych projektów i na tym zamierzamy się skupić w tym roku. Dzięki zastosowaniu stalowej konstrukcji sali sprzedaży i murowanej części socjalnej Muszkieterom uda się osiągnąć optymalizację kosztów budynków Bricomarché i obniżyć je o około 30 proc. – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalny centrali Bricomarché.

Pierwsze sklepy zbudowane w oparciu o nowe rozwiązania otwierane będą na początku 2016 r.

Supermarkety typu „dom i ogród” Bricomarché należą do Grupy Muszkieterów. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 218 supermarketów Intermarché i 108 Bricomarché.