livechat software oprogramowanie ecommerce

Już ponad 10 tysięcy firm z całego świata komunikuje się ze swoimi klientami wykorzystując rozwiązanie wrocławskiej spółki LiveChat Software.

Wśród pozyskanych ostatnio klientów znajdują się takie marki jak PBS (amerykańska sieć telewizji publicznych), NetApp, TP-Link, sieć sklepów Macy’s, Pizza Hut oraz kanadyjski klub hokejowy Vancouver Canucks.

„To dla nas kamień milowy. Jesteśmy dziś jednym z globalnych liderów w swojej branży, a lista naszych klientów obejmuje zarówno mniejsze sklepy internetowe, wielkie marki jak Orange lub Samsung, czy przedstawicieli sektora publicznego z Departamentem Stanu USA na czele”– komentuje Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software.

Mobilna komunikacja z klientem

LiveChat to narzędzie, które służy do bezpośredniej komunikacji pomiędzy odwiedzającym stronę, a jej właścicielem. Dla użytkownika końcowego ma ono postać okna rozmowy umieszczanego w witrynie internetowej. Z kolei właściciel strony ma dostęp do aplikacji bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej lub za pomocą dedykowanej aplikacji przeznaczonej zarówno dla komputerów stacjonarnych (Windows, Mac OS X), jak i dla platform mobilnych (iOS, Android).

Zadaniem produktu jest wsparcie lub zastąpienie tradycyjnych metod sprzedaży prowadzonych w przedsiębiorstwie. LiveChat pomaga w szybkim i intuicyjnym kontakcie z klientami odwiedzającymi stronę internetową firmy lub sklep internetowy. Dodatkowo aplikacja uzyskuje informacje o zachowaniu klientów na stronie internetowej, co stanowi ważne źródło wiedzy w procesie sprzedaży, obsługi i wsparcia klienta.

LiveChat Software ma ponad 10 tys. klientów z ponad 120 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. 11 kwietnia 2014 roku spółka zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie

Live czat wciąż mało popularny

Okazuje się jednak, że popularność live chatu wśród osób robiących zakupy w sieci nie jest wysoka. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Idealo, mimo ogromnego potencjału tego typu rozwiązania, cieszy się ono mniejszą popularnością niż kontakt za pośrednictwem wiadomości e-mail lub formularza kontaktowego.

Do najpopularniejszych metod komunikacji z e-sklepami należą:

1. e-mail/formularz kontaktowy

Doradztwo w zakupach za pośrednictwem wiadomości e-mail lub formularza kontaktowego ma w swojej ofercie 91% zbadanych europejskich sklepów. Tym samym jest to najpopularniejszy kanał obsługi klienta.

2. infolinia

82% wszystkich sklepów oferuje swoim klientom numer telefonu, pod którym mogą konsultować swój zakup ze sprzedawcą.

3. FAQ

Dwie trzecie (67%) zbadanych sklepów umieszcza na swojej stronie internetowej listę Frequently Asked Questions (FAQ), w których można znaleźć cenne wskazówki i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące np. przebiegu zakupu czy też możliwości lub kosztów dostawy. FAQ najczęściej można znaleźć w naszych francuskich sklepach (88%), zaś najrzadziej – w brytyjskich.

4. live chat

Doradztwo w zakupach w czasie rzeczywistym za pośrednictwem czatu oferuje 18% zbadanych przez nas sklepów.

5. forum

Listę rankingową badań zamykają powiązane ze sklepem fora, na których użytkownicy mogą wymieniać się swoimi doświadczeniami i zadawać pytania związane z zakupem w tematycznie posegregowanych działach i pod opieką moderatorów. Zbudowanie i administrowanie takiego kanału komunikacyjnego jest jednak bardzo czasochłonne i wymagające – to właśnie prawdopodobnie dlatego po taką formę komunikacji z użytkownikami sięga jedynie 10% zbadanych sklepów.