Galeria Słoneczna w Radomiu
Galeria Słoneczna w Radomiu

Obecnie w Radomiu działa pięć centrów handlowych o łącznej powierzchni blisko 125 tys. mkw. GLA. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi 573 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów na koniec 2014 r. wyniósł blisko 2% – wynika z raportu Colliers International.

Rynek centrów handlowych w Radomiu rozwija się od końca lat 90-tych. W 1998 roku do użytku został oddany pierwszy na rynku obiekt – M1. W kolejnych latach powstały E. Leclerc, CH Echo oraz Atrium Gama. W 2011 roku została otwarta Galeria Słoneczna, która jest pierwszym pełnowymiarowym centrum handlowo – rozrywkowym w mieście.

– Rynek handlowy Radomia zdominowany jest przez Galerię Słoneczną, która systematycznie od momentu otwarcia rozszerza swoją ofertę sklepów, usług, gastronomii oraz rozrywki i rekreacji. W mieście brak jest nowych projektów w budowie. Współczynnik pustostanów znajduje się w lekkim trendzie spadkowym, a czynsze pozostają stabilne – komentuje Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Colliers International.

Drugim, co do wielkości, centrum handlowym w Radomiu jest M1. Pozostałe obiekty to centra lokalne o powierzchni mniejszej niż 20 tys. mkw. GLA. Miasto nie posiada centrum wyprzedażowego, a najbliższe obiekty tego typu znajdują się w Warszawie, Łodzi i Lublinie.

W radomskich centrach handlowych działa łącznie ok. 350 sklepów. Największą grupę najemców stanowią firmy z sektora mody oraz usług. Wśród znanych marek, obecnych na rynku, znajdują się między innymi: C&A, H&M, TK Maxx, Reserved, Zara, New Yorker, Carry oraz Rossmann. Ceny najmu za lokal o powierzchni 100-150 mkw., na potrzeby mody, wahają się w przedziale 27 – 29 euro za mkw. miesięcznie.