Thierry Cotillard nowym prezesem ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej

Supermarket Intermarch, Grupa Muszkieterów

Supermarket Intermarche, Grupa Muszkieterów

28 kwietnia br. Philippe Manzoni przekaże stanowisko prezesa ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej Thierry’emu Cotillard.

Po 5 latach kierowania szyldami Intermarché i Netto, Philippe Manzoni chce poświęcić się projektowi handlowemu realizowanemu w Dole, gdzie niedługo otworzy powiększony punkt sprzedaży Intermarché.

Philippe Manzoni piastował stanowisko prezesa od 2009 roku, a do Grupy dołączył w 1981 r. jako pracownik struktury centralnej. W 1986 r. zostaje franczyzobiorcą i otwiera swój pierwszy punkt sprzedaży Intermarché w departamencie Haute Saône. Philippe Manzoni wraz ze swoim zespołem dokonał organizacji punktów sprzedaży Intermarché według profili handlowych (hyper, super, contact, express), nadał dynamiczny wizerunek sklepom Intermarché i odnowił politykę handlową Netto. Pozytywny bilans zrealizowanych działań przełożył się na zwiększenie udziału w rynku ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej.

28 kwietnia stanowisko to obejmie Thierry Cotillard – inżynier, absolwent Wyższej Szkoły Handlu. Thierry Cotillard rozpoczął pracę w Grupie Muszkieterów jako współpracownik grupy we Włoszech. W późniejszym okresie zajmował różne stanowiska, między innymi sekretarza generalnego Regionu Środkowo-Zachodniego. W 2007 r. otworzył punkt sprzedaży w Issy-les-Moulineaux, a w ramach sprawowanej funkcji tiers temps, kierował Dyrekcją Oferty w ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej.

Muszkieterowie z 3560 punktami sprzedaży w Europie i obrotami na poziomie 40,1 miliarda euro w 2014 r., osiągają pozycję jednego z większych graczy w sektorze wielkiej dystrybucji. Grupa powstała w 1969 r. we Francji z inicjatywy prywatnej i skupia dzisiaj 2940 przedsiębiorców. Muszkieterowie prowadzą również działalność w Portugalii, Belgii, Polsce i Serbii. Działające w ramach Grupy szyldy to: Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge. W centrum zainteresowania Muszkieterów są konsumenci, którym grupa zapewnia jak najlepszy stosunek jakości do ceny.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 219 supermarketów Intermarché i 109 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016