booksy startup ekspansja ecommerce

Aplikacja Booksy to innowacyjne narzędzie do zarządzania kalendarzem rezerwacji, nawiązywania relacji z klientami oraz generowania nowych kontaktów biznesowych.

Booksy to polska aplikacja, za którą stoi m.in. Stefan Batory, twórca startupu iTaxi. Debiut aplikacji miał miejsce w Stanach Zjednoczonych, we wrześniu 2014 roku. “Stany Zjednoczone to pod względem potencjału, liczby osób korzystających ze smartfonów i aplikacji największy i najbardziej dojrzały rynek na świecie” – tłumaczył swoją decyzję Stefan Batory. Aktualnie w USA z aplikacji Booksy korzysta niemal 1200 przedsiębiorców i ok. 2 mln użytkowników.

Mobilna rezerwacja 24/7

Od niedawna z aplikacji mogą korzystać już jednak również polscy przedsiębiorcy i konsumenci. Aplikacja skierowana jest przede wszystkim do małych i średnich firm usługowych, takich jak m.in. salony fryzjerskie, kosmetyczne, spa, czy lekarze. Jak informują nas przedstawiciele Booksy, dotychczas w Polsce współpraca została nawiązana z ponad setką różnych biznesów, a liczba rezerwacji dokonanych za pośrednictwem tej aplikacji przekroczyła 1000 osób miesięcznie.

Booksy to praktyczne narzędzie dla klientów, jak i właścicieli biznesów usługowych, które umożliwia klientom umawianie się na wizyty do m.in. fryzjera, kosmetyczki, manicurzystki, dietetyka, czy masażysty przez mobilną aplikację. Dzięki temu klienci zyskują możliwość umówienia się o każdej porze dnia i nocy do swojego ulubionego usługodawcy. Usługodawca ma do dyspozycji nowe, niewykorzystywane dotąd możliwości promocji swoich usług oraz prosty w obsłudze system zarządzania pracownikami, klientami i swoim czasem.

booksy aplikacja polski startup
Mobilna aplikacja Booksy

Aplikacja działa na systemach Android i IOS. W zależności od potrzeb i upodobań użytkowników, funkcjonuje z pozycji telefonu, tabletu, czy komputera.

Booksy zwiększa konwersję

Z badań Booksy wynika, że aż 42% rezerwacji na rynku usługowym dokonywanych jest poza standardowymi godzinami pracy biznesu. Booksy umożliwia klientom dostęp do usług danej firmy przez 24/7. Ilość rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Booksy rośnie o 30% z miesiąca na miesiąc. Przez pierwszych 14 dni, z Booksy zaczyna korzystać średnio 25% stałych klientów. Po 60 dniach z Booksy korzysta już 80% klienteli, a do tego rejestrują się zupełnie nowi klienci.

Poza USA Booksy, w języku angielskim, dostępne jest teraz także w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie, Malezji, Singapurze, Hong Kongu, Indiach, RPA, a także na Malcie i na Jamajce. W wersji hiszpańskiej wizyty przez Booksy można umawiać w Hiszpanii, Meksyku, Gwatemali, Salwadorze, Belize, Belize, Hondurasie, Nikaragui, Kostaryce, Panamie, Kolumbii, Boliwii, Wenezueli, Ekwadorze, Peru, Paragwaju, Urugwaju, Argentynie, Chile i na Kubie. Dostęp do aplikacji ma łącznie ponad 2,5 miliona osób na świecie.