ToysRUs strategia omnichannel

Toys „R” Us, amerykański gigant oferujący artykuły dziecięce i zabawki, zamierza skoncentrować się na rozwoju sprzedaży internetowej i mobilnej.

Strategia omnichannel “TRU Transformation”, na którą kilkanaście miesięcy temu postawiła amerykańska firma, już przynosi rezultaty. Roczne obroty sieci ze sprzedaży internetowej sięgają obecnie 1,2 mld dolarów. Udało się także znacznie ograniczyć koszty m.in. administracyjne.

STRATEGIA OMNICHANNEL PRZYNOSI REZULTATY

Głównym celem, jaki stawiają sobie obecnie szefowie Toys “R” Us, jest usprawnienie sprzedaży w sklepie internetowym i za pomocą aplikacji mobilnej. Nie zapominają jednak również o salonach stacjonarnych. Jeszcze w tym roku zamierzają uruchomić dwa salony w zupełnie nowym, eksperymentalnym formacie.

“Nasza strategia zostaje niezmienna. Wierzymy, że dzięki niej uda się nie tylko ograniczyć koszty, ale również zwiększyć sprzedaż, a przede wszystkim marże. Bardzo liczymy tu zwłaszcza na sprzedaż online” – komentuje Antonio Urcelay, prezes Toys “R” Us.

W tym celu firma zamierza rozwijać m.in. usługę click and collect, a także usprawnić logistykę. Duży nacisk położony ma być także na rozwój m-commerce. Już obecnie 57% wizyt w sklepie internetowym Toys “R” Us generowana jest przez użytkowników smartfonów i tabletów.

GLOBALNY ROZWÓJ E-COMMERCE

Toys “R” Us stale rozszerza swoją obecność w świecie e-commerce. Warto przypomnieć, że pod koniec 2014 roku sieć uruchomiła e-sklep również w Polsce. Tym samym prowadzi już sprzedaż wielokanałową w ponad 14 krajach na całym świecie.

witryna Toys"R"Us
Polski e-sklep Toys”R”Us

Podobnie jak w innych krajach, w których funkcjonują już e-sklepy Toys”R”Us i Babies”R”Us, zamówienia internetowe realizowane są w ramach firmowego programu „Ship from Store”. Towar jest wysyłany bezpośrednio z istniejących sklepów stacjonarnych, korzystając z ich zapasów magazynowych. W Polsce Toys”R”Us posiada obecnie 8 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu.

Na całym świecie Toys”R”Us prowadzi ok. 1,6 tysiąca sklepów stacjonarnych w 36 krajach. Sprzedaż online prowadzona jest w w USA, Austrii, Australii, Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Japonii, Portugalii, Szwajcarii, Holandii, Polsce oraz Wielkiej Brytanii.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl