Wizualizacja Centrum Posnania
Wizualizacja Centrum Posnania

Centrum Posnania jest pierwszym na świecie obiektem handlowym zaprezentowanym w technologii wirtualnej rzeczywistości. Specjalna aplikacja i gogle Oculus Rift umożliwiają przyszłym najemcom wirtualną przechadzkę po budowanym obiekcie

Firma Apsys Polska SA po raz pierwszy na świecie zaprezentowała interaktywną wizualizację obiektu handlowego w wirtualnej rzeczywistości (VR). Najnowsza technologia umożliwia szczegółowe odwzorowanie Centrum Posnania z zewnątrz i wewnątrz oraz poznanie funkcjonalności obiektu budowanego właśnie w stolicy Wielkopolski.

Wirtualna wizyta w centrum handlowym

Wirtualną wizytę w Centrum Posnania umożliwiają specjalnie przygotowana aplikacja oraz gogle Oculus Rift. Dzięki nim odwiedzający mogą spacerować jej alejami, obejrzeć witryny sklepowe, czy wejść do środka przykładowych lokali. Pole widzenia jest w pełni sferyczne, pozwalając użytkownikowi na swobodne rozglądanie się we wszystkich kierunkach, co tworzy efekt pełnego realizmu. Posnanię można zobaczyć w różnych porach dnia i nocy, co dodatkowo podkreśla autentyczność obiektu znajdującego się obecnie w budowie.

Dzięki technologii VR można zobaczyć architekturę Posnanii w skali 1:1, tak z zewnątrz, jak i ze środka, a także zapoznać się z jej funkcjonalnościami i udogodnieniami. Wędrując po wnętrzach można poczuć atmosferę, która będzie towarzyszyła odwiedzającym Posnanię.

Wirtualna wizyta została przygotowana z myślą o wsparciu obecnych i przyszłych najemców w procesie podejmowania decyzji biznesowych. Po założeniu specjalnych gogli można obejrzeć lokale z różnych kątów widzenia. Dzięki temu można lepiej ocenić lokalizację sklepu i jego otoczenie z perspektywy klienta i na tle innych marek. Takie rozwiązanie ułatwia najemcom podjęcie decyzji o wyborze danego lokalu lub możliwie najlepszej aranżacji i ekspozycji marki.

– Stawiamy na innowacyjność i wygodę. Nasi eksperci z zespołu Apsys Lab rozwijają pionierskie rozwiązania, które będą wyróżnikiem Posnanii na tle innych obiektów w Polsce – mówi Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsys Polska. Technologia wirtualnej rzeczywistości zrewolucjonizuje rynek handlowy, dlatego chcieliśmy być pierwsi w jej wykorzystaniu. Jest dla nas doskonałym narzędziem budowania długofalowych relacji z obecnymi i przyszłymi najemcami. Wspieramy ich w ten sposób w podejmowaniu optymalnych decyzji biznesowych – dodaje Marek Błędowski, dyrektor handlowy i członek zarządu Apsys Polska.

Wizualizacja Centrum Posnania
Wizualizacja Centrum Posnania

Geolokalizacja i mapy cyfrowe

Posnania będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. Do dyspozycji klientów będzie m.in. funkcja geolokalizacji i mapy cyfrowe, które zapewnią łatwość poruszania się po obiekcie oraz wyszukania konkretnych marek czy miejsca parkingowego. Istotnym novum będzie wdrożenie technologii beacon, dzięki której klienci otrzymają spersonalizowane komunikaty o nowościach i specjalnych ofertach promocyjnych.

Ta nowoczesna technologia jest oparta na silniku Unreal Engine 4, wykorzystywanym w grach komputerowych i zapewnia najwyższą jakość obrazu generowaną w czasie rzeczywistym. Umożliwiająca eksplorowanie wirtualnej rzeczywistości technologia Oculus Rift została kupiona w 2014 r. przez portal Facebook za kwotę 2 miliardów dolarów.

Otwarcie jesienią 2016

Centrum Posnania jest obecnie największą inwestycją handlową realizowaną w Polsce i Europie Środkowej o wartości 300 milionów euro. Obiekt powstaje w Poznaniu i zostanie oddany do użytku jesienią 2016 r. Głównym inwestorem jest Grupa Apsys, a generalnymi wykonawcami są firmy Eiffage i Colas.

Posnania zostanie oddana do użytku w drugiej połowie 2016 r.