Historyczne zwycięstwo e-commerce nad sprzedażą offline

sukces E-commerce zakupy

Wartość transakcji zakupowych online przewyższyła wartość transakcji offline po raz pierwszy w historii. Do sytuacji doszło w Korei Południowej w 2014 roku.

Wartość transakcji mobilnych i internetowych w Korei Południowej, włączając zakupy z zagranicy, opiewała na 46,9 bilionów wonów w 2014 roku. W tym samym czasie sprzedaż offline osiągnęła wartość 46,64 bilionów wonów, podaje Urząd Statystyczny w Korei Południowej w raporcie „Online Shopping in the Fourth Quarter and in 2014″.

Przychody uzyskane z transakcji zakupowych online w czwartym kwartale 2014 roku w Korei Płd. wynosiły 12,741 miliardów wonów. Od czwartego kwartału 2013 wzrosły o 20,1%. Przychody z transakcji mobilnych w tym samym czasie skoczyły o 107%.

Wyniki sprzedaży online w Korei Południowej nie są jednak zaskoczeniem. Rośnie liczba konsumentów, którzy preferują zakupy internetowe od wizyt w sklepach stacjonarnych.

WZROST M-COMMERCE O 125,8%

Wartość transakcji przeprowadzonych za pomocą urządzeń mobilnych skoczyła o 125,8% z roku 2013 na 2014 i opiewała na 14,89 bilionów wonów. W roku 2013 wartość sprzedaży mobilnej była równa 6,56 bilionom wonów.

W samym czwartym kwartale 2014 sprzedaż mobilna wynosiła 4,876 miliardów wonów. W porównaniu z trzecim kwartałem 2014, wartość transakcji mobilnych wzrosła o 24,9%, a transakcji przeprowadzonych online – o 11,3%.

NAJBARDZIEJ RENTOWNE BRANŻE

Wartość transakcji online w Korei Południowej zwiększyła się najbardziej w branżach ‚Organizacja podróży i usługi rezerwacyjne’ (wzrost o 31,1%), ‚Kosmetyki’ (wzrost o 26,8%), ‚Artykuły gospodarstwa domowego, części samochodowe i akcesoria’ (wzrost o 20,9%), ‚Sprzęt elektroniczny i telekomunikacyjny’ (wzrost o 19,9%).

Sprzedaż artykułów biurowych i papierniczych online spadła o 8,5%. O 4,6% zmniejszyła się liczba transakcji w branży kwiaciarskiej. Sprzedaż oprogramowania zredukowała się o 1,8%.

W porównaniu z czwartym kwartałem 2013, wartość transakcji z punktów sprzedaży online oraz hybryd on-offline wzrosła odpowiednio o 19,6% i 21,2%. W porównaniu z trzecim kwartałem 2014, wartość transakcji z punktów sprzedaży online i hybryd on-offline wzrosła odpowiednio o 14,1% i 6,6%.

34,2% POLAKÓW KUPOWAŁO PRZEZ INTERNET W 2014

W roku 2014 ponad 10 milionów osób w przedziale wiekowym 16-74 lata dokonywało zakupów przez Internet, podaje GUS. Największy wzrost zainteresowania zakupami przez Internet odnotowano w grupach wiekowych 35-44 lata oraz 45-54 lata.

Średnia wartość zamówionych towarów i usług online przypadająca na jedną osobę w przedziale wiekowym 16-74 lata w 2014 roku wynosiła 490 zł.

Zakupy internetowe są najbardziej popularne w Wielkiej Brytanii i Danii, a najmniej – w Rumunii.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016