Salon Wojas
Salon Wojas

Na początku kwietnia spółka Wojas SA otworzyła kolejny salon firmowy w Czechach. Sklep znajduje się w obiekcie handlowym Avion Shopping Park w Ostravie.

Rozwój w regionie CEE

Nowo otwarty salon jest czwartym salonem firmowym sieci Wojas w Czechach. Jego wnętrze zostało zaprojektowane zgodnie z nowym konceptem wizualnym. Przestrzenny układ białych mebli podkreślają szary kolor ścian oraz zdjęcia ilustrujące proces produkcji obuwia. Sklep Wojas zlokalizowany jest w Avion Shopping Park Otrava, które jest największym i najbardziej znanym centrum handlowym w regionie Morawsko-Śląskim.

Pozostałe salony Wojas w Czechach znajdują się w Pradze: CH Palladium i CH Tesco Letnany, a także w Galerii Šantovka w mieście Ołomuniec.

Salony w Polsce

Ostatnio otwarto również sklepy firmowe Wojas w Polsce. Nowe placówki sieci powstały w centrum handlowym Tarasy Zamkowe w Lublinie, Galerii Sanok, Atrium Copernicus w Toruniu oraz w Galerii Kazimierz w Krakowie.

Przypomnijmy, w 2014 roku spółka uruchomiła 19 salonów, zamykając 8. Przyrost per saldo sklepów w 2014 r: 11. Sklepy otwarto m.in. w Galerii Mokotów (Warszawa), CH Ogrody (Elbląg), CH Europa Centralna (Gliwice), CH Gołąbkowice (Nowy Sącz), Atrium Felicity (Lublin), Galerii Amber (Kalisz), Galerii Siedlce, a także na Słowacji w Avon Bratysława.

Do końca 2016 roku spółka zakłada, iż w Polsce będzie miała 175 – 180 własnych sklepów, natomiast na Słowacji i w Czechach będzie miał po 10 własnych sklepów. Dodatkowo firma chce wejść poprzez jednostki zależne na rynek węgierski i rumuński.

Spółka obuwnicza

Firma Wojas dysponuje siecią blisko 170 salonów firmowych w Polsce i za granicą oraz produkuje kilkaset tysięcy par obuwia rocznie. Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 r. Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada (obecnie sieć słowacka liczy 9 salonów).