leif conference omnichannel

„Zastosowania nowoczesnych metod marketingowych, wykorzystujących technologie, mobilną komunikację oraz media społecznościowe, jest nieocenione w kształtowaniu przyszłości sieci detalicznych” – mówi Leif Krägenau, zajmujący się w firmie GFK Geomarketing rynkiem nieruchomości komercyjnych.

Leif Krägenau będzie jednym z prelegentów Omnichannel Retailing Forum 2015, pierwszej w Polsce konferencji poświęconej tematowi transformacji sieci handlowych z modelu sprzedaży tradycyjnej na omnichannel. W konferencji, która odbędzie się 23 czerwca w Warszawie wezmą udział przedstawiciele zarządów ponad 100 sieci handlowych z Polski i Europy.

TECHNOLOGIA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM W PROCESIE TRANSFORMACJI

Jako prelegent konferencji Leif Krägenau będzie analizował rynek omnichannel w Niemczech, przekonując w jaki sposób zastosowane tam wdrożenia mogą stać się dobrym rozwiązaniem na rynku polskim.

„Wielu myśli, że w przyszłości będzie istniał tylko rynek online, co według mnie nie jest prawdą. Ludzie zawsze będą potrzebowali sklepu fizycznego, do którego będą mogli wybrać się na zakupy, jednak rozwiązania technologiczne są nieocenione dla firmy, która chce utrzymać swoją pozycję na rynku” – przekonuje Krägenau.

NIEMIECKIE ROZWIĄZANIA NA POLSKIM RYNKU E-COMMERCE

W Niemczech aż 76% sprzedawców inwestuje w rozwiązania omnichannel. Według raportu „Omni-Channel Commerce” opublikowanego przez Pierre Audoin Consulting wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedawcy zdołają przekształcić swój biznes na model omnichannel, a tradycyjna sieć sprzedaży pozostanie zasadniczym jego elementem.

Większość niemieckich sprzedawców albo planuje w najbliższej przyszłości zainwestować w rozwiązania omnichannel, albo ma już takie inwestycje za sobą. Aby im sprostać, wielu z nich korzysta z pomocy zewnętrznych firm świadczących usługi IT. Od partnerów oczekują sporządzenia ekspertyzy z uwzględnieniem specyfiki działalności oraz wsparcia na każdym etapie realizacji projektu.

Leif Krägenau przyznaje, że priorytetem dla sprzedawców powinno być obecnie skoordynowanie ze sobą różnych kanałów sprzedaży. Tylko w ten sposób mogą oni spełnić oczekiwania klientów i zachować przewagę konkurencyjną na rynku.

POLSCY KONSUMENCI CHCĄ MODELU OMNICHANNEL

Według badania przeprowadzonego przez firmę Geomarketing w 2013 roku okazało się, że na tle innych krajów, polscy konsumenci są optymistami, chcą kupować i konsumować.

Sieci handlowe stoją jednak przed strategicznym wyzwaniem. Muszą przeprowadzić transformację modelu zarządzania, która pozwoli im efektywnie funkcjonować w modelu omnichannel. Zmiana ta będzie możliwa jedynie pod warunkiem przyjęcia nowej strategii wraz z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Krägenau rozpoczął swoją karierę jako specjalista badań w Union Investment. W 2011 roku dołączył do GfK Geomarketing gdzie zajmował się europejskim rynkiem nieruchomości komercyjnych.

Obecnie Krägenau stoi na czele zespołu, który ocenia propozycje inwestycyjne dla inwestorów i finansistów, a także doradza klientom detalicznym w przedsięwzięciach w państwach Europy Środkowej i Wschodniej, z uwzględnieniem Polski.

Niemiecka firma GFK Geomarketing działa od 1934 roku i jest obecnie największym niemieckim instytutem badań rynku oraz czwartą co do wielkości organizacją badań rynku na świecie. Firma zajmuje się głównie analizą rynku sieci handlowych i wpływami zachowań konsumenckich w ponad 80 krajach na całym świecie.

Omnichannel Retailing Forum 2015 odbędzie się 23 czerwca w Warszawie.