Wielka Brytania: 75% konsumentów usatysfakcjonowana z usługi click and collect

clickandcollect wielka brytania ecommerce

Brytyjscy konsumenci nagminnie korzystają z usługi click and collect. Powód jest prosty: to wygodniejsze i tańsze rozwiązanie, niż np. przesyłka kurierska.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez eDigitalResearch i IMRG, aż 73% Brytyjczyków kupujących online skorzystało już z opcji click and collect, czyli samodzielnego odbioru zakupów dokonanych w e-sklepie. Kolejne 10% zamierza zrobić to w najbliższej przyszłości.

Co więcej, zdecydowana większość z nich bardzo pozytywnie oceniła tę usługę i z czystym sumieniem poleciłaby ją znajomym albo rodzinie. To nie oznacza jednak, że wszystko funkcjonuje już idealnie.

KLUCZOWE CENA I WYGODA

Badania przeprowadzone na próbie ponad 2 tys. internautów wskazują, że kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze tej metody odbioru zakupów była cena oraz wygoda. Dla 62% respondentów najważniejszy był fakt, że usługa click and collect jest darmowa, dla kolejnych 42% to, że odbiór w sklepie jest wygodniejszy niż np. na poczcie.

33% badanych uważa, że taka metoda “dostawy” jest po prostu szybsza, a 32% dodało, że i tak planowała wizytę w danym sklepie, więc odbiór paczki odbywał się niejako przy okazji.

CLICK AND COLLECT EWOLUUJE

Jakich dodatkowych udogodnień oczekują zwolennicy usługi click and collect? Dla 47% atutem byłoby stworzenie specjalnych punktów do odbioru zakupów, a 21% chciałaby mieć możliwość dokładnego określenia czasu, w jakim będą mogli odebrać swoją przesyłkę.

“Usługa click and collect staje się standardem. Konsumenci bardzo sobie cenią możliwość samodzielnego odbioru internetowych zakupów w sklepie stacjonarnym. Detaliści nie mogą jednak spocząć na laurach i muszą stale udoskonalać to rozwiązanie, zwłaszcza że trendy konsumenckie ulegają obecnie dynamicznym zmianom” – komentuje wyniki badań Derek Eccleston, Commercial Director w firmie eDigitalResearch.

Jak dodaje Andrew Starkey, head of e-logistics w firmie IMRG, już obecnie usługa click and collect ma wiele twarzy. “Przesyłki można odbierać w sklepie danej marki, ale również w paczkomatach, albo w innych punktach handlowych i usługowych takich jak stacje benzynowe”.

Badania zostały przeprowadzone na próbie ponad 2 tys. brytyjskich internautów w styczniu 2015 roku.

Artykuł pochodzi z portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska