barclays raport mcommerce

W 2024 roku brytyjscy konsumenci kupią za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych produkty za ponad 53 mld funtów. Co z tego, jeżeli większość detalistów nie będzie w stanie ich obsłużyć – takie wnioski płyną z raportu firmy Barclays, giganta rynku finansowego.

Dla detalistów to ostatni dzwonek, żeby przygotować się na mobilną rewolucję. Okazuje się bowiem, że obecnie jedynie 3% z nich jest w pełni przygotowana do obsłużenia mobilnych klientów, a aż 70% firm nie posiada nawet responsywnych stron internetowych oraz mobilnych aplikacji.

Raport “M-Commerce Survey” został przygotowany na zlecenie firmy Barclays przez agencję badawczą Conlumino. W badaniach wzięło udział 1,5 tys. brytyjskich konsumentów i ponad 220 sieci handlowych.

MILIARDY FUNTÓW ZE SPRZEDAŻY MOBILNEJ

Wyniki raportu są oczywiste – nadchodzi era m-commerce. Do 2024 roku ponad 40% handlu będzie odbywało się przy pomocy urządzeń mobilnych. Nie chodzi wyłącznie o dokonywanie samych zakupów, ale również porównywanie cen, czy rezerwowanie wybranych produktów.

Już obecnie brytyjski rynek m-commerce generuje olbrzymie obroty sięgające 10 mld funtów rocznie, z czego 2,3 mld przeznaczane jest na odzież i akcesoria modowe, a 2,6 mld na produkty spożywcze. Zdaniem ekspertów najszybciej rosnącymi sektorami m-commerce będą jednak branża wyposażenia wnętrz oraz kosmetyczna.

Aż 33% zakupów dokonywanych jest poprzez mobilne aplikacje, pomimo że jedynie 10% sprzedawców wprowadziło dotychczas takie udogodnienia dla swoich klientów. Co ciekawe, zdecydowanie częściej na zakupy w takiej formie decydują się właściciele tabletów, a nie smartfonów.

KONIECZNE INWESTYCJE W M-COMMERCE

Co prawda 46% przebadanych firm stwierdziło, że już obecnie czerpie korzyści ze sprzedaży mobilnej, to tylko ⅓ z nich zamierza w najbliższym czasie zainwestować w rozwój tego kanału sprzedaży. Za najważniejsze kwestie uważają stworzenie responsywnej strony internetowej oraz udostępnienie mobilnych opcji płatności.

Z drugiej strony badania wskazują, że aż 68% firm nie ma w planach inwestycji w kanał m-commerce. Takie wyniki zaskoczyły ekspertów. “Potencjał rynku m-commerce jest olbrzymi. Już obecnie jego wartość to niemal 10 mld funtów rocznie. Sprzedawcy nie mogą patrzeć krótkowzrocznie i koncentrować się jedynie na sprawnej obsłudze obecnych konsumentów. Muszą spojrzeć w przyszłość i zrozumieć oczekiwania przyszłych pokoleń konsumentów” – wyjaśnia Richard Lowe, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej i hurtowej w firmie Barclays.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl