International coupons

International Coupons, krakowski startup stojący za marką kodyrabatowe.pl, otwiera na Ukrainie i Białorusi platformy z kodami rabatowymi do sklepów internetowych.

Grupa International Coupons uruchomiła na Ukrainie platformę Picodi.com.ua, a na Białorusi Picodi.by. Serwisy dostarczają informacji na temat promocji oraz pomagają kupować taniej przy użyciu kodów rabatowych do sklepów internetowych. Otwarcie działalności na Ukrainie i Białorusi jest kolejnym krokiem w stronę umocnienia pozycji International Coupons poza granicami Polski. „Do tej pory na ukraińskim i białoruskim rynku e-commerce nie było tego typu serwisów, więc z naszymi platformami jesteśmy prekursorami na tych rynkach” – mówi Evigo Szymon Dobosz, CEO International Coupons.

Rozwój e-commerce w Europie Wschodniej

Spółka International Coupons od 2013 r. jest także obecna na rosyjskim rynku pod adresem Moipromokody.ru. „W przypadku każdego nowego biznesu w początkowym okresie obie inwestycje wymagają większego zaangażowania ludzi. W przygotowaniach oraz przy starcie brało udział kilkanaście osób z różnych działów: IT, Analiz, Marketingu i naszego zespołu rosyjskojęzycznego. Część osób, jak np. Nikolay z Rosji, dotychczas rozwijało naszą rosyjską platformę Moipromokody.ru. To dla nas istotne, ponieważ duża część ukraińskich i białoruskich sklepów internetowych działa także w Rosji, a tam mamy już wypracowane kontakty” – wyjaśnia Evigo Szymon Dobosz. „Do końca roku planujemy nawiązać współpracę z 200 sklepami w każdym z tych krajów.”

Wartość ukraińskiego rynku e-commerce w 2013 r. osiągnęła niemal 2 miliardy dolarów (16 mld hrywien). Pomimo toczącej się na Ukrainie wojny, kraj ten jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków m-commerce w Europie. Szacuje się, że 40% Ukraińców robi zakupy za pomocą telefonu komórkowego. Wartość białoruskiego rynku e-commerce wyceniana jest na 0,5 miliarda dolarów, a 75% Białorusinów robi zakupy przez Internet.

Międzynarodowy startup

„W Polsce uruchomiliśmy niedawno aplikację mobilną kodyrabatowe.pl, która pozwala śledzić aktualne promocje w największych sklepach stacjonarnych. W najbliższych miesiącach planujemy wdrożyć ją na kolejnych rynkach, także na Białorusi i Ukrainie” – opowiada Szymon Dobosz.

Tylko w ciągu ostatniego kwartału, krakowski startup otworzył nowe serwisy w takich krajach jak Singapur, RPA i Australia. W 2012 roku International Coupons uruchomił serwisy z ofertami promocyjnymi na terenie Wielkiej Brytanii, w Niemczech, Austrii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech, Brazylii oraz Rosji. Rok później z kuponów rabatowych krakowskiego startupu zaczęli korzystać mieszkańcy Argentyny, Meksyku, Turcji, Słowacji oraz Grecji.

„Część z tych serwisów czeka w najbliższym czasie rebranding, ponieważ podjęliśmy decyzję, że docelowo większość z nich będzie funkcjonowała pod jedną nazwą Picodi. Jest to dość trudny i kosztowny proces, więc będziemy go realizować etapami” – zdradza Evigo Dobosz.

Kodyrabatowe.pl to platforma, powstała w 2010 roku, która udostępnia kody rabatowe i informacje o promocjach z ponad 2 tysięcy sklepów internetowych. W ciągu roku z serwisu skorzystało blisko 3,3 miliony Polaków, generując sprzedaż towarów i usług o wartości 200 milionów złotych.

International Coupons to polska firma, założona w 2013 roku w Krakowie jako efekt rozwoju serwisu kodyrabatowe.pl.