hm strategia omnichannel

Szwedzka marka H&M rozpoczęła sprzedaż e-commerce na trzech nowych rynkach europejskich. Od 9 kwietnia odzież i akcesoria Hennes & Mauritz będzie można kupić przez Internet na Słowacji, w Bułgarii oraz na Węgrzech.

Internetowy sklep H&M będzie oferował tę samą aktualną kolekcję, którą będzie można zakupić w lokalnych sklepach stacjonarnych na terenie danego kraju. Do dyspozycji klientów zostanie oddany dział odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej oraz akcesoriów modowych. Klienci i klientki sklepu internetowego będą mogli również kupić kolekcje, które będą dostępne wyłącznie online. Ekskluzywne kolekcje sezonowe dla e-konsumentów będzie można nabyć przez cały rok.

H&M udostępni dla swoich klientów w sieci również dział H&M Home. Stała linia artykułów wyposażenia wnętrz zostanie wzbogacona o produkty sezonowe.

7 NOWYCH SKLEPÓW INTERNETOWYCH

26 marca 2015 roku H&M otworzył sklepy e-commerce w Polsce, Czechach, Portugalii oraz Rumunii. Tym samym, na terenie Europy firma posiada łącznie 32 sklepy internetowe.

„Naszym celem nie było bycie pierwszym ani najszybszym w otwarciu sklepu online. Chcemy rozwijać się w sposób kontrolowany. Decyzja o otwarciu sklepu online zapadła w biurze centralnym , które mieści się w Sztokholmie i została poparta odpowiednimi badaniami rynku” – powiedziała Evigo Justyna Komorek, PR Manager z firmy H&M.

W Polsce do 19 kwietnia H&M zachęca klientów do zakupów przez Internet darmową dostawą, dostarczaną w ciągu 3-4 dni roboczych. Później dostawa ma kosztować jednorazowo 5,90 zł.

Zapisanie się do polskiego newslettera skutkuje 25-procentowym rabatem na produkty sieci. Kod rabatowy należy wpisać standardowo na stronie finalizacji zakupu. Otwarcie sklepu internetowego w Polsce będzie wiązać się także z możliwością kupienia wybranych produktów w niższej cenie, od 19,90 zł.

RAPORT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU H&M

9 kwietnia 2015 roku H&M opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju 2014. Jedną z deklaracji firmy zawartą w raporcie jest zredukowanie niekorzystnego wpływu na zmiany klimatyczne poprzez wykorzystywanie odnawialnej energii. Innym zobowiązaniem H&M jest uporanie się z problemem niechcianej odzieży oraz realizacja postulatu 3xRe: „Reduce, reuse, recycle.”

“W 2013 zaczeliśmy globalną inicjatywę polegającą na recyclingu odzieży. Klienci H&M mogą zostawiać używaną odzież dowolnej marki do dalszego użytku lub recyclingu w niemal każdym sklepie naszej sieci. W tym roku podwoiliśmy liczbę zebranej odzieży do 7600 ton. Mimo, że nie zarabiamy na zebranych ubraniach, działanie to ma wyraźny sens: otrzymujemy natychmiastowy dostęp do materiałów na nową odzież, które są przyjazne środowisku. W 2014 20% naszej odzieży powstała przy użyciu materiałów z recyclingu” – powiedzał Karl-Johann Person, CEO H&M.

Ponadto firma H&M deklaruje, że oddała łącznie 4 miliony ubrań na cele dobroczynne. W partnerstwie z WaterAid szwedzki koncern odzieżowy ułatwił 430 tysiącom osób dostęp do wody pitnej.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl