Zarząd LPP: wyniki finansowe za 2014 rok pozostawiają niedosyt

Salon Reserved w stolicy Kataru

Salon Reserved w stolicy Kataru

Spółka LPP SA w 2014 roku zwiększyła liczbę sklepów o 196 sztuk do 1516 placówek, zaś powierzchnię handlową o 134 tys. mkw. do 723 tys. mkw., tj. o 23 proc. – wynika z raportu finansowego spółki za 2014 rok.

W całym 2014 roku spółka sprzedała towary za ponad 4,7 mld zł i wypracowała 482 mln zł zysku netto – to jest o 11 proc. więcej niż w roku poprzednim. Na wynik netto spółki, jak poinformował zarząd, miała wpływ jednorazowa operacja związana z utworzeniem aktywa na podatek dochodowy, z tytułu przeniesienia znaków towarowych do spółki cypryjskiej, co podniosło zysk o 107 mln zł. Gdyby nie uwzględniono tej operacji, zysk netto wyniósłby 375 mln zł, co oznacza spadek o 13 proc. względem zysku wypracowanego w roku poprzednim. Konflikt na Ukrainie, rozpoczęty w lutym 2014 oraz duży spadek wartości rubla i hrywny, spowodowały spadek sprzedaży liczony w złotówce na rynku rosyjskim i ukraińskim oraz powstanie znaczących ujemnych różnic kursowych.

Wyniki poniżej oczekiwań

– Za nami bardzo interesujący rok, z jednej strony obfitujący w wiele nowych i ważnych dla przyszłości firmy projektów, z drugiej strony wypracowane wyniki finansowe pozostawiają niedosyt, gdyż są poniżej naszych oczekiwań. Z najważniejszych projektów chcę wymienić otwarcie pierwszych sklepów marki Reserved w Niemczech – największym rynku odzieżowym Europy, a także wejście LPP do Chorwacji – ze wszystkimi markami jednocześnie. Ważnym wydarzeniem było również wyjście poza Polskę z naszym sklepem internetowym – od połowy ubiegłego roku umożliwiliśmy kupno naszych produktów w sieci klientom niemieckim – mówi Marek Piechocki, prezes zarządu LPP SA.

– Wspólnie z naszych partnerem franczyzowym – firmą Azadea – prowadziliśmy intensywne prace nad otwarciem sklepów naszych marek w regionie Bliskiego Wschodu. Pierwsze sklepy Reserved w krajach Zatoki Perskiej powstaną w I kwartale 2015 roku. Zgodnie z podpisaną umową, planujemy tam otwarcie minimum 30 salonów w przeciągu 6 lat, a wybrany model biznesowy – czyli franczyza – jest powszechnie stosowanym w tej części świata. Równie ważnym projektem jest praca nad naszą nową, szóstą już marką odzieżową – powołaliśmy do tego specjalne zespoły projektowe, produktowe i marketingowe, które intensywnie pracowały nad koncepcją salonów i kolekcją ubrań dla wyższego segmentu rynku. Pierwsze salony nowej marki zostaną otwarte w Polsce w I kwartale 2016 roku – zapowiada prezes LPP SA.

Rozwój na nowych rynkach

– Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, nadal wierzymy w długofalową słuszność naszej drogi rozwoju. Staramy się konsekwentnie realizować naszą strategię wzrostu na nowych rynkach, przy ścisłej kontroli kosztów i mając na względzie wzrost efektywności. Jesteśmy przekonani, że nasze konsekwentne działanie przełoży się na wzrost zysków w kolejnych latach – podsumowuje Marek Piechocki.

Przypomnijmy, długoterminowa strategia rozwoju działalności LPP SA zakłada umocnienie dotychczasowej pozycji na rynkach, na który już funkcjonują spółki GK oraz ekspansję na nowe obszary geograficzne takie jak: Europa Zachodnia, Bałkany czy Bliski Wschód. Zwiększanie sieci sprzedaży ma być prowadzone jednocześnie z działaniami nastawionymi na wzrost efektywności funkcjonowania w każdym obszarze.

Na koniec 2014 roku funkcjonowało w Polsce 915 sklepów (Reserved, Cropp, House. Mohito, Sinsay) oraz 28 outletów, o łącznej powierzchni handlowej ok. 413 tys. mkw. Plany na 2015 rok zakładają powstanie kolejnych placówek, które w konsekwencji doprowadzą do zwiększenia łącznej powierzchni sieci handlowej w Polsce o około 13 proc .

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska