zalando wyniki finansowe strategia ecommerce (1)

Zalando,  jeden z największych europejskich sklepów internetowych, zanotował najlepsze w historii wyniki kwartalne. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2015 roku obroty wyniosły według szacunków 635-648 mln euro.

Ten wynik jest o ok. 30% lepszy od obrotów osiągniętych w analogicznym okresie 2014 roku. Rosną także zyski. Jak podała spółka w komunikacie, Zalando zanotowało zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 25-39 mln euro. Przed rokiem strata w tym okresie wyniosła 23 mln euro.

Jak podkreślają władze spółki, rekordowe wyniki to m.in. efekt szybciej rozpoczętego sezonu wiosenno-letniego. “Najlepsze wyniki osiągnęliśmy w marcu. Z optymizmem patrzymy w przyszłość” – podkreśla Rubin Ritter, członek zarządu spółki.

Zalando na ścieżce wznoszącej

Warto przypomnieć, że ubiegły rok był pierwszym w historii, w którym niemiecka spółka zanotowała dodatnie wyniki finansowe. W 2014 roku Zalando miało zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 62 mln euro. Dla porównania rok wcześniej strata EBIT wyniosła 114 mln euro. Systematycznie rosną także obroty generowane przez Zalando. W 2014 roku sprzedaż na wszystkich 15 rynkach, na których działa obecnie Zalando, wyniosła ponad 2,2 mld euro, o 26% więcej niż rok wcześniej.

“Te wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą. W kolejnych latach chcemy skoncentrować się na inwestycjach, które podniosą jakość świadczonych przez nas usług i wartość naszej firmy w długofalowej perspektywie. Nie staramy się za wszelką cenę maksymalizować zysków w krótkim okresie czasu” – komentuje Rubin Ritter.

Akwizycje w branży e-commerce

W październiku 2014 Zalando zadebiutowało na giełdzie we Frankfurcie. Firma planuje zebrać z giełdy ok. 633 miliony euro. Część z tych pieniędzy ma zostać wykorzystana m.in. na przejęcia firm z branży e-commerce.

“Obecnie nie planujemy ekspansji na kolejne rynki. Chcemy skoncentrować się na rozwoju sprzedaży w 15 krajach, w których jesteśmy już obecni. Nie wykluczamy jednak akwizycji firm technologicznych, oferujących  nowoczesne rozwiązania dla e-sklepów” – przyznał w rozmowie z Evigo.pl Robert Schütze, country manager Poland w Zalando.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.