omnichannel wielka brytania strategia

Duże brytyjskie firmy odnotowują systematyczny wzrost sprzedaży online. Ich strategia zakłada integrację wszystkich kanałów sprzedaży oraz wzbogacanie oferty usług dostępnych przez Internet.

Brytyjscy retailerzy inwestują w globalną strategię e-commerce. Koncentrują wysiłki na eksploatowaniu możliwości, które daje sprzedaż omnichannel. Dzięki wielokanałowym transakcjom, obroty brytyjskich marek Debenhams, Mothercare oraz Burberry rosną.

STRATEGIA MULTICHANNEL W DEBENHAMS

Debenhams, brytyjski retailer sprzedający odzież, artykuły gospodarstwa domowego oraz meble, odnotował wzrost obrotów we wszystkich kanałach sprzedaży. Strategię multichannel firmy urozmaicono różnymi formami dostawy produktów. Sprzedaż online w Debenhams wzrosła o 12,7% w przeciągu ostatniego roku, z czego niecała połowa (42%) obrotów została zapośredniczona przez urządzenia mobilne.

Kluczem strategii Debenhams jest skupienie się na wielokanałowości sprzedaży. Opcje dostawy online poszerzono o usługi, zwiększające komfort robienia zakupów przez Internet. Sklepy Debenhams wprowadziły szybkie i niedrogie przesyłki, bezpłatną opcję click and collect oraz darmową dostawę mebli, w przypadku kupna towaru za kwotę przekraczającą 30 funtów. Częstotliwość składania zamówień click and collect wzrosła o 22,1% w przeciągu 6 miesięcy. Formę jednodniowej dostawy w okresie Świąt Bożego Narodzenia wybrało 49% klientów. Wprowadzenie nowych form dostaw spowodowało skok wyników sprzedaży o 28,9% pomiędzy grudniem 2014 a styczniem 2015.

Michael Sharp z Debenhams przyznał, że firma skupiła się również na rewaloryzacji strategii promocyjnej. Klienci mogli rzadziej skorzystać z obniżek i rabatów. Oferty promocyjne były dostępne o 39 dni rzadziej, niż zwykle w przeciągu roku, co spowodowało wzrost sprzedaży produktów w ich pełnych cenach o 9%.

Już w 2014 roku Debenhams dążył do silnej integracji strategii rozwoju sprzedaży online z zakupami w sklepach stacjonarnych. W swoich kampaniach, firma umożliwiała m.in. zamówienie produktów do sklepów poprzez czaty internetowe, czy komunikację poprzez Facebook’a.

MOTHERCARE LIMITUJE OFERTY PROMOCYJNE

W brytyjskiej sieci Mothercare, strategia limitowania ofert promocyjnych również okazała się korzystnym posunięciem. Minimalizowanie asortymentu sprzedawanego w obniżonych cenach pozwoliło na skupieniu się na wyprzedażach końcówek towaru.

Mark Newton-Jones z Mothercare twierdzi, że firma w dalszym ciągu jest we wczesnej fazie transformacji. Jak na razie, w sklepach Mothercare czwarty kwartał przyniósł 31,8-procentowy wzrost sprzedaży. Popularność zakupów za pomocą urządzeń mobilnych nasiliła się o 31% w ciągu kwartału. Obroty uzyskane z e-commerce stanowią obecnie blisko 30% całej sprzedaży Mothercare.

BURBERRY CHCE BYĆ MARKĄ GLOBALNĄ

W sklepach odzieżowych Burberry klienci byli najbardziej zainteresowani innowacyjnymi produktami. “Kontynuujemy inwestowanie w cyfryzację sprzedaży, włączając decydujące otwarcia w Los Angeles i Japonii,” powiedział Christopher Bailey z Burberry serwisowi Internet Retailing. “Jesteśmy pewni co do naszej długoterminowej strategii. Chcemy, by Burberry stała się marką globalną.”

Obecnie Burberry wysyła produkty zamówione online do 44 krajów na świecie. Umożliwia odbiór produktów w sklepach stacjonarnych następnego dnia od złożenia zamówienia. Darmowe zwroty zamówień są możliwe w przeciągu 30 dni.

Sieć Burberry odnotowała 9-procentowy skok sprzedaży internetowej w drugim półroczu 2014 roku.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl