polska 2015 e-commerce

Najbardziej znaczącym graczem polskiego e-commerce w 2015 roku jest Grupa Allegro z łączną liczbą odsłon krajowych przekraczającą 2,4 miliardy. Zaraz za nią plasuje się Grupa Ceneo.pl, gdzie liczba wejść wynosi 88 milionów. Platforma Allegro wróciła na pozycję lidera po tym, jak w 2014 została znokautowana przez e-sklepy, podaje raport PBI/Megapanel Gemius.

W 2015 roku Allegro posiada 57,4-procentowy zasięg wśród internautów. Oznacza to, że platformę sprzedażową odwiedziło średnio 6 na 10 Polaków. Społeczność największego polskiego serwisu aukcyjnego liczy obecnie 12,5 miliona użytkowników, z których milion zarejestrował się tylko w ciągu ostatniego roku.

Allegro na pozycji lidera

Za rozwój i bezpieczeństwo w Allegro odpowiedzialnych jest ponad 1000 pracowników. W 2014 serwis położył nacisk na wprowadzenie do powszechnego obiegu aplikacji mobilnych na iOS, Android i Windows Mobile. Zainstalowało je ponad 5 milionów osób. Poszerzenie rynku Allegro o m-commerce polegało na inwestycji Grupy w kupony promocyjne, zachęcające do zakupu przez smartfony lub tablety.

Megapanel PBI Gemius 2015

Udział transakcji mobilnych w Allegro wzrósł trzykrotnie w okresie od stycznia do października 2014 roku. Kupony promocyjne były dla polskich konsumentów główną inspiracją do zakupów przez smartfony. W przypadku zakupów na kwotę przekraczającą 50 zł, klienci Allegro otrzymywali 20 lub 10 złotych zniżki.

W samym okresie pomiędzy 6 a 12 października 2014, klienci dokonali 360 tysięcy transakcji przez urządzenia mobilne. Do mobilnych zakupów zachęcano przez akcję promocyjną Allegro, podczas której w siedmiu miejscach w Polsce zespoły konsultantek pokazywały, jak otrzymać kupony i korzystać z nowej aplikacji.

Według danych PBI/Megapanel Gemius z sierpnia 2014 liczba odsłon mobilnych Grupy Allegro wyniosła 600,8 milionów.

E-commerce w Polsce w 2015 roku

Trzech na dziesięciu polskich internautów skorzystało z ceneo.pl, a 12,1% ze sklepów internetowych Grupy Empik Media Fashion. Sklepy zalando.pl odwiedziło 2,5 miliona polskich internautów, co stanowi wzrost z rokiem 2014. Dużym popytem cieszą się produkty ze sklepów internetowych euro.com.pl (9,9% zasięgu), mediamarkt.pl (8%), mediaexpert.pl (7,1%) oraz saturn.pl (5,8%). Najpopularniejszymi serwisami oferującymi zniżki są okazje.info oraz groupon.pl.e-commerce megapanel gemius 2015

Wielu polskich internautów jest zainteresowanych międzynarodowymi platformami sprzedażowymi. Aliexpress.com posiada w Polsce 9,2-procentowy zasięg wśród internautów, a alibaba.com – 6,1-procentowy.