Centrum Bonarka w finale ICSC Solal Marketing Awards

Bonarka City Center

Bonarka City Center

Nietypowy pomysł Bonarka City Center na wykorzystanie w promocji centrum aspektów lokalnych zyskał uznanie kapituły prestiżowego, międzynarodowego konkursu branżowego organizowanego przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC).

Projekt Bonarka Podgórska nominowany w kategorii „CSR” jest jednym z pięciu polskich finalistów tegorocznego konkursu. Unikalny charakter i tajemnicza aura Podgórza stały się osią działań marketingowych, CSR i PR podjętych przez Bonarka City Center w całym 2014 roku.

– Odchodząc od konwencjonalnych, przewodnikowych sposobów prezentowania lokalnych atrakcji, centrum odwołało się do mało znanych, a niezwykle barwnych i wartych rozpropagowania, dzielnicowych plotek, sensacji i legend, ubranych w ciekawą formę zabawnych grafik komiksowych. W ten sposób powstały przewrotne, czasem prowokacyjne opowieści o Mistrzu Twardowskim, który miał na Krzemionkach swoją alchemiczną pracownię, Antonim Matecznym i jego zakładzie uzdrowiskowym przy pobliskim rondzie, oraz o pani Janinie Turek, która właśnie tutaj napisała podobno najdłuższy na świecie pamiętnik – tłumaczy Iwo Knopik, Marketing Coordinator Bonarka City Center, TriGranit Management Polska.

Lokalny potencjał

Działania Bonarki City Center stanowiły całościowe i komplementarne podejście do wykorzystania pełnej gamy instrumentów marketingowych. Tematy podgórskie przewijające się w działaniach CSR-owych miały swoje odbicie w sezonowych kampaniach reklamowych, których ambasadorką była Małgorzata Kożuchowska. Dzięki subtelnym akcentom lokalnym i motywom dzielnicowym wszystkie reklamy wizerunkowe i działania eventowe nawiązywały do tematów podgórskich, tworząc przy tym spójną i jednorodną konwencję komunikacji marki. Projekt uzupełniały liczne inicjatywy i eventy tematyczne: konkurs grantowy, wycieczki z przewodnikiem po dzielnicy Podgórze, książeczki i gry dla dzieci. Partnerami akcji zostały lokalne media: Dziennik Polski, Radio Krk oraz firma AMS.

– Wykorzystanie lokalnego potencjału w działaniach marketingowych jest nie do przecenienia w sytuacji zaostrzającej się konkurencji na rynku. Jest to czynnik emocjonalnie wpływający na klientów najbliższych centrum, bezpośrednio budujący ich lojalność i przywiązanie do marki. A wysoki stopień integracji z lokalną społecznością i uzyskanie aprobaty jej członków, to w dzisiejszych czasach jeden z istotniejszych elementów budowania przewagi konkurencyjnej centrum handlowego, znajdujący swoje odbicie w statystykach odwiedzin i obrotów – komentuje Andrzej Seliga, dyrektor zarządzający, TriGranit Management Polska.

Do tegorocznego konkursu zgłoszonych zostało ponad 230 projektów z 25 krajów. Zwycięzców ICSC Solal Marketing Awards 2015 poznamy podczas finałowej Gali w Kopenhadze, 2 czerwca 2015 roku.

Bonarka City Center

Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstałe na obszarze około 19 ha poprzemysłowych terenów dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Na obszarze 91 tys. m2 powierzchni użytkowej znajduje się 230 punktów handlowo-usługowych i restauracji w tym: Auchan, Leroy Merlin, Media Expert oraz największy w Polsce multipleks kinowy Cinema City. Na Klientów Centrum czeka bezpłatny parking na 3200 samochodów. Ponadto, na terenie Bonarka City Center znajduje się jeden z pierwszych na świecie ośrodków edukacyjno-wychowawczych w centrum handlowym: „Siemacha Spot” o powierzchni całkowitej 700 m2. W jego skład wchodzą m.in.: wielofunkcyjne sale edukacyjne, muzyczne, multimedialne oraz pokój konferencyjny.

Reklama

Galeria Jurajska