Sklep Diverse
Sklep Diverse

Etos SA – właściciel marki odzieżowej Diverse, zamierza w drugim kwartale 2015 roku przeprowadzić ofertę publiczną akcji i zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Debiut giełdowy

Etos SA poinformowała, że jedyny akcjonariusz spółki – Milano Holdings S.à r.l. r. z siedzibą w Luksemburgu, zamierza przeprowadzić ofertę publiczną akcji spółki, która będzie ubiegać się o ich dopuszczenie i wprowadzenie do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA.

Planowana oferta publiczna obejmować będzie sprzedaż akcji istniejących. W ramach oferty akcjonariusz sprzedający zamierza zaoferować do 13.513.000 akcji zwykłych serii A1 spółki o wartości nominalnej 2 zł. Akcje oferowane reprezentują około 50% kapitału zakładowego spółki oraz 50% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu.

Przeprowadzenie oferty publicznej planowane jest w drugim kwartale 2015 roku, przy czym ostateczna decyzja dotycząca terminu uzależniona będzie od sytuacji na rynku kapitałowym. Wszystkie szczegóły dotyczące oferty będą zawarte w prospekcie emisyjnym spółki, który zostanie opublikowany po zatwierdzeniu go przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Spółka jest podmiotem bezpośrednio kontrolowanym przez akcjonariusza sprzedającego, który jest spółką portfelową funduszu private equity Abris CEE Mid-Market Fund LP.

Diverse

Spółka Etos SA zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Diverse jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najszybciej rosnących na rynku polskim marek odzieży casual przeznaczonej dla osób w przedziale wiekowym 20-30 lat. Pod względem dynamiki przychodów ze sprzedaży w latach 2012 – 2014, spółka Etos rosła szybciej niż konkurencyjne spółki z branży odzieżowej i obuwniczej notowane na GPW. W 2014 roku dynamika wzrostu sprzedaży spółki Etos wyniosła prawie 30%.

Diverse oferuje szeroki asortyment odzieży damskiej i męskiej, którego uzupełnieniem są akcesoria, obuwie oraz torby i plecaki. Produkcja kolekcji odzieży Diverse odbywa się w większości na Dalekim Wschodzie, w państwach takich jak Chiny, Indie, Pakistan i Bangladesz, co służy m.in. zapewnieniu odpowiedniej skali i efektywności produkcji, w tym jej kosztów, a także dużej dostępności różnorodnych materiałów wykorzystywanych w produkcji.

Rozwój sieci sprzedaży

Na koniec 2014 r. powierzchnia handlowa brutto wyniosła 33.996 mkw. i wzrosła o 53,8% w porównaniu do stanu na koniec 2012 roku.

Sieć sprzedaży Diverse znajduje się na terenie Polski i obejmuje, według stanu na koniec 2014 roku, 127 salonów własnych, w tym 11 outletów, oraz 114 salonów franczyzowych, w tym 23 salony partnerskie typu corner, o średniej powierzchni około 140 mkw. Salony Diverse znajdują się w dogodnych lokalizacjach, przede wszystkim w centrach handlowych oraz przy głównych handlowych ulicach miast. Ponadto sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sklepu internetowego Diverse, a w sezonie letnim również w sezonowych sklepach w miejscowościach nadmorskich i na Mazurach.

W latach 2012-2014 spółka odnotowała znaczny rozwój działalności, w szczególności pod względem zwiększenia powierzchni handlowej brutto (salonów sprzedaży własnych i w ramach sieci franczyzowej) oraz przychodów wygenerowanych ze sprzedaży.

Przychody spółki wyniosły w 2014 roku 258 mln zł i były wyższe o 29,7%, w porównaniu do przychodów wypracowanych w 2013 r. W 2014 roku spółka zanotowała zysk netto w wysokości 18,7 mln zł (wzrost o 40% rok do roku), wobec 13,3 mln zł zysku netto w 2013 roku.