Kenzo
Kenzo

Paryski dom mody Kenzo oferuje swoim klientom wyprawę na wyspę. Podczas zwiedzania będą mieli możliwość poznać najnowszą kolekcję tej marki, a także kupić interesujące ich ubrania. Wszystko odbywa się wirtualnie, na ekranie monitora.

Aby wybrać się na egzotyczną wyprawę, wystarczy wejść na serwis internetowy Kenzo. Klikając na poszczególne ikony rozmieszczone na cyfrowej wyspie, konsument może m.in. przejrzeć najnowszą kolekcję marki. W założeniu, interaktywna przygoda ma ich dodatkowo zachęcić do zrobienia zakupów w sklepie internetowym Kenzo. Bezpośredni link kieruje ich do sekcji z modą dziecięcą, kobiecą i męską.

Interaktywna kampania Kenzo

Nowa kampania Kenzo została rozreklamowana wcześniej na portalach społecznościowych. Użytkownicy Facebooka i Instagramu zostali poinformowani, jak mają poruszać się po interaktywnej wyspie. Kampania skierowana jest przede wszystkim do młodych konsumentów, ceniących cyfrowe nowinki, i robiących zakupy w modelu omnichannel.

Zdaniem ekspertów, tego typu interaktywne kampanie mają niezaprzeczalny atut: prowadzą do bliższej interakcji pomiędzy konsumentami, a daną marką. Mają one także element zabawy i rozrywki, co jest szczególnie doceniane przez młode, przyzwyczajone do gier wideo, pokolenie kupujących.

kenzo ecommerce interaktywnie

Kenzo to paryski dom mody, specjalizujący się w produkcji perfum i odzieży. Został założony przez Japończyka Kenzo Takada.

Mobilna gra nakręca sprzedaż

W obecnych czasach sieci handlowe szukają wszelkich sposobów, aby przyciągnąć do siebie klientów, wzbudzić ich ciekawość, a w rezultacie zachęcić do zakupów. Na ciekawy pomysł wpadła brytyjska firma obuwnicza Schuh. Rozpoczęła ona współpracę z Niantic Labs, technologicznym startupem należącym do Google. Współpraca ma polegać na implementacji gry mobilnej Ingress, za pomocą której klienci firmy Schuh będą mogli wypróbować buty w czasie rzeczywistym.

Ingress to innowacyjna gra mobilna typu „Real World Game,” zawierająca w sobie zarówno elementy świata wirtualnego, jak i realnego. Korzystając z technologii Google Maps, zawodnicy mogą interaktywnie zwiedzać dzielnice miast, odnajdując realne miejsca obecne w świecie rzeczywistym.

Integralnym elementem świata Ingress jest reklama, a uczestnictwo w grze zmusza użytkownika do odwiedzenia galerii handlowej w celu zebrania niezbędnych do zabawy punktów. Już wkrótce wszystkie sklepy firmy Schuh na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii zostaną aktywowane w grze jako tak zwane „Portale”, które muszą odwiedzać gracze.

„Ingress została stworzona, by zbudować interaktywne doświadczenie mobilne angażujące konsumenta, a współpraca ze sklepami detalicznymi marki Schuh doda grze nowe elementy” – mówi John Hanke, Vice President, Google’s Niantic Labs.