AmRest podsumowuje pierwszy kwartał 2015 roku

KFC

KFC

Wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w pierwszym kwartale 2015 roku 750,3 mln zł i były o 11,3% wyższe, niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 16,3%.

Wyniki finansowe

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w pierwszym kwartale 2015 roku 446,2 mln zł, co stanowi wzrost o 13,9% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 14%.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 87,5 mln zł i były o 7,7% niższe w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 35,5%.

Na rynku hiszpańskim sprzedaż w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosła 162,9 mln zł i była o 11,7% wyższa, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 11,4%.
Przychody dywizji Nowe Rynki osiągnęły w pierwszym kwartale 2015 roku poziom 53,8 mln zł i były o 28,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost o 11,5% w walutach lokalnych).

Wyniki wstępne zawierają pewne szacunki wynikające ze specyfiki w obszarze rozliczeń kosztów łańcucha dostaw.

PLANY NA 2015

AmRest zamierza kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju, koncentrując się przede wszystkim na dojrzałych markach i rynkach, zgodnie z przyjętą strategią inwestycyjną 80/20. W 2015 roku tempo rozwoju sieci restauracji będzie zbliżone do minionego roku.

– W celu zapewnienia najwyższych zwrotów z inwestowanego kapitału, najwięcej restauracji otwartych zostanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Hiszpanii oraz Chin. Mimo istniejących możliwości ekspansji w Rosji, inwestycje na tym rynku zostaną znacznie ograniczone do czasu, aż sytuacja polityczna w regionie się ustabilizuje. Dodatkowo przejęcie w maju 2015 roku sieci kawiarni Starbucks w Rumunii i Bułgarii wzmocni pozycję AmRest jako lidera branży restauracyjnej w regionie CEE oraz przyczyni się do dalszej poprawy zyskowności tej dywizji – Henry McGovern, Przewodniczącego Rady Nadzorczej AmRest

KFC

Powstała w 1952 roku marka KFC jest obecnie największą i najszybciej rozwijającą się siecią szybkiej obsługi specjalizującą się w potrawach z kurczaka. Na świecie funkcjonuje obecnie prawie 19,4 tys. restauracji tej marki w około 115 krajach.

W roku 2014 AmRest otworzył w Europie Centralnej łącznie 21 restauracji KFC (w tym 14 w Polsce). Wśród nowych lokali znalazło się 10 restauracji typu Drive Thru, których część zlokalizowana jest przy autostradach. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również restauracje sezonowe (np. Gdynia Summer Village) oraz przenośne punkty gastronomiczne KFC, które sporadycznie pojawiały się w miejscach o dużej koncentracji potencjalnych klientów, np. przy okazji koncertów. Część restauracji przeszło przez gruntowny remont, co znacznie poprawiło ich wizerunek oraz funkcjonalność. W minionym roku został wprowadzony nowy model wizerunkowy restauracji.

Obecnie AmRest prowadzi 432 restauracje KFC- 191 w Polsce, 68 w Czechach, 96 w Rosji, 32 w Hiszpanii, 30 na Węgrzech, 5 w Serbii, 5 w Bułgarii i 5 w Chorwacji.

BURGER KING

Początki marki Burger King sięgają 1954 roku. Burger King („Home of the Whopper”) prowadzi ponad 14 tys. restauracji obsługujących dziennie ok. 11 milionów gości w ponad 80 krajach na świecie. Około 90% restauracji Burger King jest prowadzonych przez niezależnych franczyzobiorców, wiele z nich funkcjonuje od dekad jako firmy rodzinne.

W minionym roku w ramach Grupy AmRest powstało 5 nowych restauracji Burger King. 4 z nich zostały otwarte w ciągu zaledwie 4 tygodni (dwie przy autostradzie A4 w pobliżu niemieckiej granicy oraz dwie we Wrocławiu).

Spółka prowadzi łącznie 40 restauracji Burger King, 32 w Polsce, 7 w Czechach i 1 w Bułgarii.

STARBUCKS

Starbucks jest światowym liderem w sektorze kawowym, prowadzącym ponad 20 tys. kawiarni w ponad 60 krajach. AmRest Coffee (spółka joint venture pomiędzy Starbucks Coffee International i AmRest Sp. z o.o.) prowadzi kawiarnie Starbucks w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Znaczącym osiągnięciem marki w 2014 roku było otwarcie w grudniu pierwszej kawiarni w Brnie, będącej 19-tym lokalem Starbucks w Czechach. Wyniki sprzedaży osiągnięte przez restaurację przewyższyły wcześniejsze założenia, co potwierdziło, że marka jest bardzo pożądana tym na rynku. AmRest planuje zwiększyć obecność kawiarni Starbucks w Brnie poprzez otwarcie w najbliższym czasie 2-3 nowych punktów.

Zgodnie ze strategią ekspansji marki w 2015 roku powstanie kilka nowych restauracji we wszystkich trzech krajach działalności. Liczba kawiarni będzie szybko wzrastać, gdyż pozytywny efekt skali zaczyna mieć odzwierciedlenie w sprzedaży. Obiecujące wyniki na rynku Węgierskim i Czeskim zachęcają do dalszego rozwoju w tych krajach. W Polsce możliwości ekspansji są ciągle oceniane pod kątem silnej obecności konkurencji.

W ramach AmRest Coffee funkcjonuje już 67 kawiarni Starbucks (38 w Polsce, 19 w Czechach i 10 na Węgrzech).

LA TAGLIATELLA

Pierwsza restauracja La Tagliatella została otwarta w 2003 roku w małej hiszpańskiej miejscowości Reus. Od tamtego czasu marka rozwinęła się w rozpoznawalną, dynamicznie rosnącą sieć z ugruntowaną pozycją lidera w segmencie włoskich restauracji.

W 2014 w Hiszpanii roku otwarto 15 nowych lokali La Tagliatella, z czego 7 to restauracje własne. Szczególnym osiągnięciem w 2014 roku było otwarcie pierwszej wolnostojącej restauracji La Tagliatella. Jej unikalny design jest połączeniem tradycyjnych barw nawiązujących do dziedzictwa Toskanii oraz nowoczesnych elementów architektonicznych w postaci oszklonego modułu.

We Francji spółka AmRest skupiła się na rozwoju restauracji franczyzowych. Podpisane zostały dwie nowe umowy obejmujące lokalizacje w Perpignan oraz Bordeaux, z których pierwsza została już otwarta w lutym 2015, a druga powstanie do końca tego roku. Obie restauracje ze względu na swoją powierzchnię mają wysoki potencjał generowanej sprzedaży. La Tagliatella w Bordeaux powstanie w nowym centrum handlowym Promenade Sainte Catherine, a jej goście będą mieli do dyspozycji taras o powierzchni 300 mkw.

Spółka prowadzi 175 restauracji La Tagliatella, w tym 160 w Hiszpanii, 9 we Francji, 3 w Niemczech, 1 w Stanach Zjednoczonych i 2 w Chinach.

PIZZA HUT

Pizza Hut to jedna z największych sieci restauracji casual dining w Europie. Spółka AmRest w ramach rozwoju dodatkowych kanałów sprzedaży jesienią wprowadziła platformę online Pizza Hut, poprzez którą można zamówić swoją ulubioną pizzę z dostawą do domu (10 restauracji w Polsce), albo odebrać ją w restauracji (we wszystkich lokalizacjach w kraju). Zamówienia online zostały bardzo entuzjastycznie przejęte przez klientów oraz przyczyniły się do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu ilości transakcji w kanałach sprzedaży „Dostawa” i „Na wynos”

Obecnie Pizza Hut prowadzi 73 restauracje, 62 w Polsce, 9 w Rosji i 2 na Węgrzech.

BLUE FROG I KABB

Włączenie w 2012 roku Blue Horizon Hospitality Group do struktury AmRest wzbogaciło portfel marek segmentu Casual Dining Restaurants o dwie nowe pozycje funkcjonujące na rynku chińskim: Blue Frog Bar & Grill – restauracje oferujące grillowane dania kuchni amerykańskiej i KABB Bistro Bar – restauracja segmentu “premium”, serwująca gościom potrawy „kuchni zachodniej” oraz szeroki wybór win i drinków.

Rok 2014 był okresem najszybszej ekspansji w historii Blue Horizon. Marce Blue Frog udało się podbić trzy nowe rynki – Wuxi, Tianjin oraz Chengdu, jednocześnie zwiększając obecność w Szanghaju, Pekinie oraz Nanjing.

Natomiast plan otwarć na 2015 rok obejmuje kilkanaście nowych lokalizacji w Szanghaju, Dalian, Chengdu, Chongqing i Hangzhou.
Blue Horizon prowadzi 18 restauracji Blue Frog i 3 restauracje KABB.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska