Inwestorzy doceniają strategię i potencjał rozwoju Briju

Salon Briju

Salon Briju

Fundusze zarządzane przez Pioneer Pekao Investment Management i ING Powszechne Towarzystwo Emerytalne zwiększyły swoje zaangażowanie w akcje spółki  jubilerskiej Briju SA. Obecnie fundusze posiadają odpowiednio 10,44 proc. i 6,85 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki.

Akcjonariusze spółki

– Cieszymy się ze zwiększenia zaangażowania w akcje Briju przez dwa duże fundusze inwestycyjne. Oba fundusze należą do największych i najbardziej renomowanych podmiotów obecnych na warszawskiej giełdzie. Ich zaangażowanie jest dla nas dowodem, że realizowana strategia i potencjał rozwoju naszej spółki jest bardzo duży – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes Briju SA.

Notowana na warszawskiej giełdzie spółka jubilerska Briju w ostatnich dniach otrzymała zawiadomienia o przekroczeniu progu 5 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu (WZ) od dwóch funduszy inwestycyjnych.

Sprzedającym akcje był Velotti Ltd., który łącznie sprzedał 1,5 mln akcji Briju, stanowiących 25,1 proc. udziału w kapitale zakładowym i 18,8 proc. udziału w głosach na WZ. Obecnie poza funduszami Pioneer Pekao Investment Management i ING Powszechne Towarzystwo Emerytalne znaczącymi akcjonariuszami Briju jest rodzina Piotrowskich. Przemysław, Tomasz i Jarosław Piotrowscy bezpośrednio oraz przez podmioty kontrolowane łącznie posiadają 58,5 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki oraz 68,9 proc. udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

Rozwój sieci sklepów

– Docelowo Briju pod względem ilości sklepów powinna dołączyć do największych sieci działających w Polsce. Planujemy co roku otwierać 20 sklepów w najlepszych lokalizacjach – informował redakcję Retailnet.pl Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju SA.

– Otwieramy sklepy o średniej powierzchni od 60 mkw. do 70 mkw. Na ten rok mamy już podpisanych 17 umów najmu i kolejne negocjujemy. Realizacja jednego lokalu to koszt rzędu 800 tys. zł – w zależności od lokalizacji. W 2015 roku na rozwój sieci sklepów przeznaczymy 15 mln zł z własnych środków – wyjaśnia Przemysław Piotrowski.

30 kwietnia spółka otwiera nowy sklep w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall. Ponadto w pierwszym półroczu ruszą punkty w CH Magnolia Park we Wrocławiu, Poznań Plaza, a także w Płocku, Przemyślu. W drugim półroczu powstaną sklepy Briju m.in. w Bydgoszczy, Mielcu, Jaworznie, Jeleniej Górze, Wrześni i w Białymstoku.

Działalność spółki jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. Segment wyrobów jubilerskich obejmuje najstarszą działalność spółki, od 2011 roku produkcja odbywa się pod marką Briju. 29 maja 2014 r. akcje Briju zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska