loreal strategia internetowa

Francuski gigant branży kosmetycznej, koncern L’Oréal, zamierza wzmocnić swoją obecność w internecie i lepiej dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do swoich klientów. W tym celu uruchamia pierwszą w historii kampanię opartą o programmatic marketing.

Programmatic marketing jest połączeniem nowoczesnych narzędzi analityki internetowej z marketingiem, które umożliwia reklamodawcom szybkie, efektywne i zautomatyzowane dotarcie ze spersonalizowanym komunikatem reklamowym do dowolnie sprecyzowanej grupy docelowej w internecie.

“Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi marketingowych można dotrzeć w internecie do konkretnego klienta i przedstawić mu precyzyjnie dopasowaną ofertę. Tworząc kampanie reklamowe nie należy kierować się tym, gdzie wyświetli się dana reklama, tylko do kogo trafi. To zdecydowanie zwiększa jej efektywność. W rezultacie  rośnie także zwrot z inwestycji. Klikalność spersonalizowanych banerów reklamowych jest znacznie wyższa, niż tych tradycyjnych” – wyjaśnia w rozmowie z Evigo.pl Wout van Damme, prezes Sparc Media, firmy która jest jednym z pionierów wprowadzania na polski rynek rozwiązań programmatic media buying.

Budowanie relacji online

Testy nowego rozwiązania marketingowego odbędą się na rynku brytyjskim. Akcja obejmie wszystkie marki znajdujące się w portfolio Grupy L’Oréal, w tym Garnier i Yves Saint Laurent. Jak przekonuje Hugh Pile, CMO firmy L’Oréal w Anglii i Irlandii, nowa strategia cyfrowego marketingu ma przede wszystkim spowodować zacieśnienie więzi między marką, a jej odbiorcami. W rezultacie firma liczy nie tylko na wzrost popularności, ale również sprzedaży. “Takiej więzi nie da się zbudować poprzez tradycyjne media, takie jak TV czy prasa” – przekonuje Hugh Pile.

L’Oréal zamierza przez trzy miesiące zbierać dane i monitorować zachowanie konsumentów zarówno online jak i offline. Będzie obserwować także ich reakcję na różnego rodzaju akcje marketingowe. Testy zostaną przeprowadzone na trzech markach: Lancôme, Maybelline i L’Oréal Preference Bronze. To pozwoli ustalić, na jakich działaniach należy skoncentrować się w przyszłości, w momencie gdy akcja zostanie rozszerzona na wszystkie marki z portfolio L’Oréal. “Chcemy dostarczyć klientom konkretnie taki przekaz, jakiego oczekują. Do tego musimy ich jednak lepiej poznać” – tłumaczy Hugh Pile.

L’Oréal stawia na e-commerce

L’Oréal nie ukrywa swoich ambicji: sprzedaż online ma odpowiadać za ok. 20% całych obrotów. Obecnie wynosi ok. 10%. Francuski koncern zamierza zainwestować w tym celu w nową platformę sprzedażową, która będzie umożliwiać klientom dokonywanie natychmiastowych zakupów online. Zmiany czekają wkrótce także aplikację mobilną.

L’Oréal jest światowym liderem w dziedzinie produkcji kosmetyków, promując piękno na całym świecie już od ponad 105 lat.. Od 1992 roku L’Oreal działa również w Polsce , gdzie jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji z 20 międzynarodowymi markami: na rynku masowym, w salonach fryzjerskich, w dystrybucji selektywnej oraz w aptekach.