Tesco z najsłabszym wynikiem w historii

Tesco

Tesco Polska opublikowało wyniki finansowe za rok 2014/15, kończący się 28 lutego 2015. Sprzedaż Tesco za rok finansowy wyniosła 11,2 mld zł (bez VAT). Sprzedaż porównywalna like-for-like wyniosła -1,4 proc.

– W tym roku kontynuowaliśmy inwestycję w nasze sklepy oraz w stałą poprawę oferty świeżej żywności . To spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony naszych klientów, szczególnie w obszarze obsługi klienta. Działaliśmy jednak w trudnym otoczeniu rynkowym, co wraz ze zjawiskiem deflacji wpłynęło na nasze wyniki. W tym roku finansowym, dzięki wykorzystaniu doświadczenia w ramach nowego zespołu zarządzającego dla regionu Europy Środkowej, będziemy jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Na plusie sprzedaż w internecie

W minionym roku finansowym usługa Tesco Ezakupy poszerzyła swój zasięg o cztery nowe regiony i jest dostępna już dla 13,5 miliona klientów. Ezakupy zanotowały znaczny wzrost sprzedaży like-for-like, zaś od startu usługi w 2012 roku zrealizowano już 2 miliony zamówień.

Firma ogłosiła także zmianę w sposobie zarządzania i organizacji pracy na czterech europejskich rynkach – w Czechach, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Nowym zespołem zarządzającym kieruje David Morris.

– To był rok pełen wyzwań dla naszych europejskich rynków, udowodniliśmy jednak, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć, gdy koncentrujemy się na potrzebach klientów. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży porównywalnej na przestrzeni roku w Czechach oraz poprawę wyników w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Chciałbym podziękować wszystkim koleżankom i kolegom z Tesco za ogromne zaangażowanie dla naszych klientów. Pomimo poprawy wyników sprzedaży, cały czas wyzwaniem pozostaje zyskowność. By poprawić konkurencyjność naszego biznesu i zapewnić jego długofalowy rozwój, ogłosiliśmy powstanie jednej jednostki biznesowej dla Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Dzięki temu będziemy bardziej konkurencyjni, uprościmy naszą pracę i uwolnimy zasoby, by móc skupić się na naszych klientach. Korzystając z wiedzy i doświadczenia czterech europejskich rynków będziemy budować perspektywiczny biznes Tesco w Europie Środkowej – mówi David Morris.

Zmiany w kadrze zarządzającej

Zmiany w minionym roku dotyczyły także kadry zarządzającej Tesco. Dyrektorem zarządzającym w Polsce został mianowany Adam Manikowski. Pracę w Tesco rozpoczął w styczniu 2013 r. jako dyrektor operacyjny w Chinach, zaś od lipca 2014 piastował stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych Tesco Polska. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży handlowej, w szczególności w obszarach marketingu oraz operacji sklepowych. Przed dołączeniem do Tesco pracował jako dyrektor marketingu w Jeronimo Martins, gdzie odpowiadał m.in. za proces rebrandingu sieci Biedronka. Jest absolwentem studiów MBA Uniwersytetu Illinois w Urbana-Champaign oraz uczestnikiem studiów DBA (Doctor of Business Administration) w Cranfield School of Management.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych na polskim rynku z 450 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1,5 tys. polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska