H&M kontynuuje internetową ekspansję

hm strategia omnichannel

W ostatnich tygodniach szwedzka marka H&M dynamicznie rozszerza zasięg swojego e-sklepu. Po Polsce czy Czachach, teraz przyszła kolej na Belgię.

Szwedzki gigant przez długi czas bardzo spokojnie podchodził do rozwoju sprzedaży internetowej. Tak było m.in. z uruchomieniem e-sklepu w Polsce.

„Naszym celem nigdy nie było otwieranie sklepów online na wyścigi. Chcemy rozwijać się w sposób kontrolowany. Decyzja o otwarciu sklepu online zapadła w biurze centralnym , które mieści się w Sztokholmie i została poparta odpowiednimi badaniami rynku” – powiedziała redakcji Evigo Justyna Komorek, PR Manager z firmy H&M.

H&M stawia na e-commerce

W ostatnim czasie to się jednak zmieniło. Tylko w marcu i kwietniu 2015 roku H&M uruchomił sprzedaż online w Polsce, Czechach, Portugalii, Rumunii, na Słowacji, w Bułgarii oraz na Węgrzech. Teraz doszła do tego również Belgia. To oznacza, że firma posiada już sklepy internetowe na ponad 20 rynkach. Są one w pełni responsywne z urządzeniami mobilnymi.

Tak jak w przypadku pozostałych rynków, internetowy sklep H&M w Belgii będzie oferował tę samą aktualną kolekcję, którą będzie można zakupić w lokalnych sklepach stacjonarnych na terenie danego kraju. Do dyspozycji klientów zostanie oddany dział odzieży damskiej, męskiej, dziecięcej oraz akcesoriów modowych. Klienci i klientki sklepu internetowego będą mogli również kupić kolekcje, które będą dostępne wyłącznie online. Ekskluzywne kolekcje sezonowe dla e-konsumentów będzie można nabyć przez cały rok.

Model omnichannel

W polskim e-sklepie H&M za zakupy można zapłacić na dwa sposoby. Jedną z opcji jest płatność gotówką przy odbiorze, drugą płatność kartą przez internet. H&M akceptuje dwa rodzaje kart: Visa oraz MasterCard. Po zaakceptowaniu płatności kartą kwota zakupu zostaje natychmiast zablokowana, a klient otrzymuje pocztą e-mail potwierdzenie zamówienia. Karta zostanie obciążona dopiero po wysłaniu zamówienia. W przypadku zwrotu zamówienia, cała kwota zostanie przekazana na rachunek karty klienta.

Przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas realizacji ma wynosić 3-4 dni robocze od momentu wysłania potwierdzenia o dostępności danego produktu. Koszt przesyłki to 5,90 złotych. Na razie H&M nie uruchomił opcji samodzielnego odbioru towaru zakupionego w internecie, czyli tzw. usługi click and collect.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Łącznie grupa prowadzi ok. 3500 sklepów i punktów franczyzowych na 55 rynkach. W samej Polsce sieć ma ok. 140 placówek stacjonarnych. Firma zatrudnia globalnie ponad 116 tysięcy osób. W 2014 roku obroty H&M wyniosły 18,9 mld euro, a  zysk netto wyniósł 2,55 mld euro.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016