Sklep Bata
Sklep Bata

Jak dowiedziała się redakcja Retailnet.pl Bata Poland sp. z o.o., odpowiedzialna za rozwój sieci sklepów obuwniczych Bata zakończyła działalność handlową w Polsce. Spółka w ciągu ostatnich trzech tygodni zamknęła wszystkie sklepy działające na terenie kraju.

Bata online

Obecnie w Polsce produkty marki Bata można nabyć tylko w sklepie internetowym, który jest obsługiwany przez czeski oddział Bata.

Przypomnijmy, spółka Bata w 2012 roku zakończyła restrukturyzację sieci sklepów na terenie Polski poprzez zamknięcie kilkunastu nierentownych punktów handlowych. W 2013 roku spółka tylko modernizowała istniejące sklepy. Natomiast w zeszłym roku sieć powiększyła się dwie lokalizacje: w krakowskiej Galerii Bronowice i CHR Gemini Park Bielsko-Biała.

Sieć sklepów

Bata Poland posiadała sieć 13 sklepów, które zlokalizowane były w galeriach handlowych i jeden punkt przy ulicy m.in. w Galerii Bałtyckiej (Gdańsk), Silesia City Center (Katowice), CH Atrium Promenada, CH Arkadia, CH Wola Park (Warszawa), Pasaż Grunwaldzki (Wrocław), Galeria Kazimierz (Kraków), CH Manufaktura (Łódź).

W Polsce za rozwój sieci salonów odpowiadała spółka Bata Poland sp. z o.o., której właścicielem jest International Footwear Investment B.V. Sklepy Bata dysponowały powierzchnią od 300-400 mkw.

W ofercie marki Bata jest obuwie męskie, damskie i dziecięce, a także akcesoria m.in. torebki, teczki, odzież skórzana, paski, portfele oraz środki do konserwacji i pielęgnacji obuwia.

Bata to czeska marka obuwnicza, która powstała w 1894 roku. Buty z jej logo sprzedawane są w ponad w 90 krajach. Obecnie posiada sieć 4,6 tys. sklepów na pięciu kontynentach, które zarządzane są przez cztery regionalne jednostki (MBU) m.in. Bata Europe (Padwa), Bata Asia Pacific-Africa (Singapore), Bata Latin America (Mexico), Bata North America (Toronto).