zalando wyniki finansowe strategia ecommerce (1)

Niemieckie Zalando, jeden z największych sklepów internetowych z odzieżą w Europie, uruchomił nowe centrum badawcze. W zlokalizowanym w Dublinie Fashion Insights Centre pracę znajdzie nawet 200 specjalistów, przede wszystkim inżynierów i informatyków.

Nowe centrum badawczo-rozwojowe Zalando mieści się w tzw. dublińskim Silicon Docks, dzielnicy w której swoje siedziby ma wiele firm z branży internetowej i IT. Sama nazwa Silicon Docks w oczywisty sposób nawiązuje do słynnej Silicon Valley, czyli kalifornijskiej Doliny Krzemowej.

Zalando otwiera centrum R&D

Podczas inauguracji Fashion Insights Centre Robert Gentz, założyciel i członek zarządu Zalando, mówił: “Już obecnie jesteśmy najczęściej odwiedzaną internetową platformą z modą w Europie. Miesięcznie z naszych usług korzysta ponad 100 mln konsumentów. Chcemy jeszcze lepiej zrozumieć naszych klientów i poznać ich ścieżki zakupowe online. Dzięki temu będziemy w stanie zaoferować im jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertę. To zawsze był nasz cel. Nie ma innej drogi do sukcesu w tej branży. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Dublinie jest kolejnym krokiem na tej drodze”.

robert gentz zalando dublin
Robert Gentz, Zalando

Dodał, że pracę w Fashion Insights Centre, pierwszym centrum Zalando poza granicami Niemiec, znajdzie łącznie ok. 200 specjalistów z różnych branży: R&D, analizy danych, inżynierii, IT. Rekrutacja już trwa. Pełne zatrudnienie ma zostać osiągnięte w ciągu 3 lat.

Sukces finansowy Zalando

Słuszność drogi, jaką wybrało Zalando, potwierdzają wyniki finansowe. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2015 roku obroty wyniosły według szacunków 635-648 mln euro, co jest najlepszym kwartalnym wynikiem w historii niemieckiego e-detalisty.

Ten wynik jest o ok. 30% lepszy od obrotów osiągniętych w analogicznym okresie 2014 roku. Rosną także zyski. Jak podała spółka w komunikacie, Zalando zanotowało zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek (EBIT) na poziomie 25-39 mln euro. Przed rokiem strata w tym okresie wyniosła 23 mln euro.

“Te wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że idziemy dobrą drogą. W kolejnych latach chcemy skoncentrować się na inwestycjach, które podniosą jakość świadczonych przez nas usług i wartość naszej firmy w długofalowej perspektywie. Nie staramy się za wszelką cenę maksymalizować zysków w krótkim okresie czasu” – komentuje Rubin Ritter,  członek zarządu spółki.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.