Raport: sprzedaż artykułów spożywczych online znacznie wzrośnie

artykuly-spozywcze-raport-e-commerce

Coraz więcej retailerów z branży spożywczej zauważa, że w niedalekiej przyszłości sprzedaż za pośrednictwem Internetu będzie stanowić ważną część ich przychodów. Według raportu dunnhumby „The Multichannel Movement”, już teraz sprzedaż online stanowi od 20 do 50% obrotów niektórych marek.

Pomimo tego, że branża artykułów spożywczych odnotowuje obecnie najmniejsze zyski ze sprzedaży online, przewiduje się, że nastąpi znaczny wzrost zainteresowania zakupami żywności przez Internet. Na rozwijających się rynkach, w krajach jak Polska, Czechy, Słowacja, Chiny, USA, Japonia czy Irlandia, wzrost zamawiania artykułów spożywczych online skoczy o 97%. Na nowo powstających rynkach w krajach jak Węgry, Turcja, Brazylia i Tajlandia, wzrost ten wyniesie 89%. Na rynkach rozwiniętych jak Wielka Brytania, Francja i Korea Południowa będzie najmniejszy i nie większy niż 31%.

Firmy z branży spożywczej, które już teraz zaczną wdrażać strategię e-commerce, w najbliższych latach prześcigną konkurencję, która zbagatelizuje szanse tkwiące w sprzedaży wielokanałowej. Klienci kupujący w systemie multichannel są bardziej zamożni i nabywają więcej produktów z wyższej półki. Retailerzy, którzy udostępnią swoją ofertę w systemie multichannelowym, zwiększą także lojalność swoich klientów.

Najczęściej kupowane produkty

Konsumenci, którzy korzystają z wielu kanałów zakupowych nabywają najczęściej produkty spożywcze dla dzieci (7,3%), puszki i konserwy (7,2%), mrożone warzywa (6,2%) i tytoń (6,2%). Popularnością wśród tej grupy nabywczej cieszą się także wyroby piekarnicze, kawy, herbaty (5,2%), warzywa (5,1%) i produkty gotowe do spożycia (4,9%).

W początkowej fazie robienia zakupów przez Internet, konsumenci są najbardziej zainteresowani produktami takimi jak mleko dla niemowląt, woda, napoje alkoholowe, jedzenie dla dzieci, mrożona pizza oraz mrożone warzywa.

Podejmowanie decyzji

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych rządzi się innymi prawami niż handel w sieci. Konsumenci kupujący przez Internet dokonują wyboru produktów najczęściej na podstawie swoich wcześniejszych doświadczeń. Na 53% e-zakupów składają się produkty, które są dobrze znane i lubiane przez konsumentów. 31% towarów wybieranych jest w oparciu o wyszukiwanie w Internecie. Tylko 6% zakupów jest rezultatem odwiedzin podstron internetowych z ofertami specjalnymi.

Raport “The Multichannel Movement” sporządzono o informacje zebrane od kupujących z 14 krajów Europy, Azji, Ameryki Północnej i Południowej.

Artykuł ukazał się także na portalu evigo.pl

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016