Amazon DHL Audi delivery

Amazon testuje innowacyjną metodę dostaw. Wybrana grupa klientów z Monachium, którzy korzystają z usługi Prime, będzie mogła otrzymywać przesyłki prosto do bagażników swoich samochodów.

Test Amazon’a będzie przebiegać we współpracy z producentem samochodów Audi oraz firmą doręczycielską DHL. Przesyłki dostarczane będą do bagażników aut klientów nawet podczas ich nieobecności. Eksperyment ma rozpocząć się w maju w Niemczech. Jeśli zakończy się sukcesem, usługa Amazon’a zostanie wprowadzona na całym świecie.

Amazon, Audi i DHL

Klienci Amazon, którzy są właścicielami samochodów Audi z dostępem do Internetu, będą musieli wyrazić zgodę na przekazanie kurierom DHL dostępu do swoich bagażników. Kurierzy zostaną poinformowani o aktualnym położeniu pojazdów oraz przedziale czasowym, pomiędzy którym samochód będzie znajdować się w podanym miejscu. Po otrzymaniu tych danych, kurierzy zostawią zamówioną przez Amazon przesyłkę w bagażniku samochodu.

Do projektu zostanie wykorzystana aplikacja mobilna, dzięki której kurierzy DHL otrzymają dokładne położenie samochodu oraz dostęp do bagażnika. Po umieszczeniu przesyłki w bagażniku i zamknięciu drzwi, samochód zostanie automatycznie zamknięty. Na sam koniec, DHL otrzyma potwierdzenie wysłane za pomocą aplikacji, a właściciel przesyłki zostanie powiadomiony o pomyślnym dostarczeniu paczki na swój adres email.

Tylko dla abonentów usługi Prime

Nowy pomysł Amazon’a to już kolejna z ofert, dostępnych wyłącznie dla osób, które wykupiły abonament Prime. Klienci Prime płacą rocznie 99 dolarów za korzystanie z tylko dla nich przygotowanych przywilejów. Szacuje się, że ponad 40 milionów konsumentów z całego świata wykupiło usługę. Od niedawna, abonenci Prime mogą m.in. bezpłatnie otrzymać niewielkich rozmiarów Przycisk Amazon’a. Umożliwia on błyskawiczne zamawianie wybranego towaru za pomocą jednego kliknięcia.

“Projekt pilotażowy dotyczący dostaw do bagażników samochodów osób prywatnych jest wyjątkowy na tle niemieckiego przemysłu doręczycielskiego. Jego wprowadzenie pokazuje nasze zaangażowanie w tworzenie spersonalizowanych usług przesyłkowych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów” – powiedział Jürgen Gerdes, odpwowiedzialny za branżę e-commerce w firmie DHL. „Zamierzamy kontynuować współpracę z partnerami, by rozwijać innowacyjne rozwiązania i wyznaczać nowe trendy.”