kik social media ecommerce

Niemiecka spółka KiK Textil, prowadząca sieć dyskontów tekstylnych na 9 europejskich rynkach, rozwija swoją obecność w mediach społecznościowych. Prowadzony po polsku profil w serwisie Facebook ma już ponad 37 tys. fanów.

“Zakupy w sklepach stacjonarnych to tylko jeden z elementów funkcjonowania firmy w świadomości klientów. Coraz częściej oczekują oni aktywności związanej ze sferą mediów społecznościowych, gdzie mogą czynnie uczestniczyć w życiu ulubionej marki” – wyjaśnia Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK.

W tym celu w październiku 2014 roku uruchomiony został oficjalny profil marki na Facebooku, który dotychczas zdobył ponad 37 tys. polubień. Firma prowadzi także bloga, a w planach jest stworzenie polskojęzycznych profili w serwisach Instagram i Pinterest.

SIŁA SOCIAL MEDIÓW

Jak przekonuje Mariusz Kulik, profil na Facebooku jest swoistą wizytówką firmy. “Łączy on treści handlowe ze spersonalizowanym podejściem do zróżnicowanych konsumentów, jednocześnie umiejętnie ich przyciągając i skupiając ich uwagę. Jest to także skuteczne narzędzie umożliwiające bieżący kontakt klientów z firmą. W tym celu możemy wykorzystać z powodzeniem nie tylko typowe narzędzia prosprzedażowe, powszechnym bowiem zjawiskiem jest ciekawość marki, związanej z nią wizji, planów i działań, a nie wyłącznie aspektu handlowego” – mówi dyrektor generalny sieci KiK.

Obserwując profil KiK na Facebooku można zauważyć, że najczęstsze pytania dotyczą nie tyle samej oferty marki, a….lokalizacji przyszłych sklepów. W ramach możliwości prowadzący profil odpowiadają na wszystkie pytania internautów i robią to stosunkowo szybko. Może dlatego, że zarówno profil na Facebooku, jak i uaktualniany co kilka dni oficjalny blog Szafa Kiki, prowadzony jest przy ścisłej współpracy z zewnętrzną agencją piarową.

kik facebook ecommerce

KiK posiada także profile w serwisach Instagram i Pinterest, jednak na razie nie są one jeszcze dostępne po polsku. W przyszłości ma się to zmienić.

DYNAMICZNY ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY

Spółka KiK Textil to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier i Chorwacji.

W samej Polsce sieć liczy obecnie 75 sklepów. W najbliższych miesiącach planowane jest otwarcie kolejnych kilkudziesięciu sklepów tej marki. Jak przekonuje Mariusz Kulik niedługo liczba sklepów KiK na polskim rynku wzrośnie do ok. 100.

W ofercie sklepów znajduje się bogaty asortyment obejmujący odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl