mobile click and collect trendy

Wraz ze wzrostem m-commerce, będzie rosła również popularność usługi click and collect – takie wnioski przynosi raport “UK click and collect review 2015” przygotowany przez firmę IMRG.

Zdaniem autorów raportu popularność usługi click and collect, czyli kupowania produktów w sieci, a następnie ich osobistego odbioru w sklepie lub specjalnie przeznaczonym do tego miejscu, będzie rosła w tempie 20% rocznie.

Dostrzegają również pewną zależność – konsumenci korzystający przy robieniu zakupów online z urządzeń mobilnych chętniej korzystają z usługi click and collect. To ważna wskazówka dla właścicieli sieci detalicznych prowadzących sprzedaż w modelu omnichannel.

Click and collect staje się standardem

Klienci zwracają uwagę, że atutem usługi click and collect jest m.in. możliwość dokonania za jej pomocą szybkiego i wygodnego zwrotu towaru zakupionego w internecie.

“Wygoda robienia zakupów stała się dla klientów kluczowym czynnikiem przy wyborze danego sprzedawcy. W kwestiach dostaw i logistyki, takim elementem jest usługa click and collect” – komentuje Andrew Starkey z firmy IMRG, autor raportu.

“W ciągu zaledwie kilku lat usługa click and collect ewoluowała z fazy testów, do jednego z kluczowych elementów strategii sprzedaży wielokanałowej. Spodziewam się, że ta usługa nadal będzie rozwijała się w szybkim tempie, podążając za zmieniającymi się trendami konsumenckimi” – dodaje Neil Ashworth, prezes CollectPlus.

Paczkomaty zyskują na znaczeniu

Jak wynika z raportu, aż dla 50% przebadanych konsumentów, udostępnienie usługi click and collect przez danego sprzedawcę znacząco wpłynęłoby na wygodę dokonywania zakupów. 31% uważa, że najwygodniejszym miejscem do odbioru zakupów zrobionych w e-sklepie, są paczkomaty rozmieszczone w dogodnych i często uczęszczanych lokalizacjach.

Kolejne 37% dodaje, że punkty odbioru zakupów, również te zlokalizowane poza sklepami danej marki, powinny być dostępne 7 dni w tygodniu i otwarte do późnych godzin wieczornych. Dla 39% konsumentów najważniejsza jest sama możliwość wyboru najdogodniejszej opcji dostawy.

Wśród najpopularniejszych, alternatywnych punktów odbioru zakupów, konsumenci wymieniają kioski z gazetami, stacje benzynowe, lokalne sklepy spożywcze oraz paczkomaty. Te ostatnie szczególnie popularne są w Niemczech.