raport trusted shops

Polacy są trzeci w Europie pod względem częstotliwości robienia zakupów przez Internet. Znajdują się zaraz za Wielką Brytanią i Niemcami, podają wyniki badania przeprowadzonego przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops.

40% Brytyjczyków twierdzi, że robi zakupy przez Internet co najmniej jeden raz w tygodniu. W porównaniu z rokiem 2014 to nieznaczny spadek. 44% mieszkańców Wysp kupowało produkty tak samo często w minionym roku. W Niemczech, 38% konsumentów kupuje online cztery razy w miesiącu. W 2014, towary przez Internet w tym kraju nabywało o jeden procent więcej osób.

27% Polaków robi zakupy w sieci raz na tydzień

W Polsce 27% badanych kupuje w sieci minimum raz w tygodniu. Tak samo jak w pozostałych dwóch przypadkach zanotowano spadek sprzedaży w porównaniu z 2014. Raz lub dwa razy w ciągu miesiąca kupuje w sieci ponad połowa ankietowanych. W Hiszpanii, 22% konsumentów deklaruje częste zakupy.

Tendencja wzrostowa wystąpiła z kolei na rynku francuskim. Jeden na czterech Francuzów kupuje przez Internet co najmniej raz w tygodniu.

„Polacy nieco rzadziej kupują w internecie, ale roczne wydatki na zakupy online rosną. Przy jednej transakcji jesteśmy w stanie wydać znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Według ostatniego raportu Gemius, Polacy przeznaczają średnio 250 zł podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument decyduje się zostawić w sklepie internetowym jest ściśle związana z zaufaniem. Kupujący, który czuje się pewnie i bezpiecznie w e-sklepie, chętniej zrobi zakupy za wyższą kwotę. Sprzedawcy internetowi powinni nieustannie pracować nad zwiększaniem zaufania do swojego sklepu, gdyż wtedy będą mogli liczyć na częstsze wizyty konsumentów, a przede wszystkim pełniejsze koszyki” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Klienci kupują rzadziej, ale wydają więcej

Plaforma RetailMeNot podaje, że Europejczycy wydadzą na zakupy w Internecie więcej, niż w roku 2014. Najwięcej pieniędzy na zakupy w sieci przeznaczają mieszkańcy Wielkiej Brytanii. W 2014 roku przeciętny Brytyjczyk zapłacił 1071 funtów za produkty zamawiane w Internecie. Szacuje się, że w tym roku wyda do 1174 funtów.

W Polsce w 2014 roku średnia kwota przeznaczona na zakupy online wyniosła 181 funtów (1005 zł). W tym roku wydatki te wzrosną do 206 funtów (1144 zł). Mimo tego, według Anny Rak z Trusted Shops, Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.