Beacony w Factory Poznań

Factory Poznan beacony e-commerce

W kwietniu outlet Factory Poznań wspólnie z aplikacją mobilną Qpony wykorzystał cyfrową technologię beaconów do promocji trzech salonów: Reserved, Puma, Home&Cook oraz samej marki Factory. Efekty kampanii przerosły oczekiwania pomysłodawców.

Giganci jak Walmart, Apple Store czy sklepy Lord and Taylor od dwóch lat testują i wdrażają beacony jako dodatkowy element komunikacji. Zasada działania beaconów jest prosta. Klient, który znajduje się w pobliżu wybranego punktu i posiada mobilną aplikację jest identyfikawany przez beacona. Następnie otrzymuje spersonalizowaną informację dostarczaną na urządzenie małoekranowe. Może to być tekst, zdjęcie, wskazówka nawigacyjna, lub kupon rabatowy.

BEACONY W FACTORY POZNAŃ

Klientów Factory Poznań, przechodzących obok salonów Reserved, Puma, Home&Cook, beacon informował o możliwości skorzystania z rabatu. Klient mógł również podzielić się zniżką z kimś bliskim. Renata Narożyńska z Qpony.pl, odpowiedzialna za scenariusz akcji, przedstawia wyniki: „Wykorzystano 95% przewidzianych kuponów. 78% osób zdecydowało się na podzielnie się rabatem z bliskimi. Kluczowe dla działania systemu było założenie o niespamowaniu smartfonów klientów. Po otrzymaniu notyfikacji z jednego beacona, klienci nie otrzymywali więcej tego typu powiadomień. Takie zaprojektowanie akcji skłoniło do pokonania bariery jaką ciągle jest uruchomienie bluetooth w telefonie klienta.”

Korzystając z geolokalizacji, do użytkownika aplikacji Qpony, który znajdował się w promieniu 10km od centrum Factory, trafiała notyfikacja o kuponach dostępnych w całym centrum w ramach akcji sprzedażowej, za wdrożenie której odpowiadał Marcin Lenkiewicz, CSO Qpony. W ciągu dwóch tygodni kwietnia wysłano 28,000 wiadomości kierujących do oferty Factory Poznań. Zniżki przygotowane przez Factory miały ponad 10 181 wyświetleń. Wynik kampanii: Factory odwiedziło 10 tys. klientów z działającą aplikacją.

– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego narzędzia na bazie dobrych doświadczeń ze współpracy z Qpony w 2014 roku. Traktujemy priorytetowo nowe technologie w centrach Factory. Beacony to innowacyjne rozwiązanie, które szuka cały czas swojego miejsca w branży retail. Żeby służyło jakie docelowe narzędzie komunikacji z klientami centrum musi przechodzić fazę testów i prób. Tak traktujemy obecny etap. Wyniki są bardzo dobre. Widać, że zastosowana aplikacja w połączeniu z technologią beacon pomaga naszym klientom znaleźć interesujące ich produkty i wspiera sprzedaż – mówi Marta Kocik – Regional Marketing Manager Neinver.

APLIKACJA QPONY

Z aplikacji Qpony, która sama informuje klientów o promocjach w pobliżu, korzysta miesięcznie ponad 260 tysięcy osób w Polsce. Ogólnopolski zasięg Qpony umożliwił skuteczne wykorzystanie technologii beaconów, która bez wsparcia mobilną aplikacją nie wnosi dodatkowej wartości.

Factory Poznań to jedno z pięciu w Polsce centrów wyprzedażowych, należących do Grupy Neinver. Na ponad 14 tys. mkw. powierzchni gromadzi sklepy popularnych marek, w cenach obniżonych od 30% do 70%.

Tekst pochodzi z serwisu Evigo.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016