zalando sklep online logistyka ecommerce

Po wypuszczeniu aplikacji na systemy iOS i Android Zalando, jeden z czołowych europejskich sklepów internetowych, udostępnia swoją aplikację zakupową użytkownikom działającym w systemie Windows Phone.

Mobilna aplikacja Zalando została już ściągnięta ponad 8,5 mln razy. Teraz niemiecka firma postanowiła wypuścić wersję dedykowaną systemowi Windows Phone. Nowa aplikacja zadebiutowała już na rynku niemieckim, a teraz startuje w pozostałych krajach, w których działa Zalando.

Jak wynika z analizy firmy Zalando, w czwartym kwartale 2014 roku wizyty z urządzeń mobilnych w Europie stanowiły już 48% wszystkich wizyt (z rekordowym wynikiem 60% w okresie świątecznym na niektórych rynkach), a w lutym 2015 roku przekroczyły 50%.

M-commerce rośnie w siłę, również w Polsce

„Wypuszczając na rynek nową wersję aplikacji zależy nam na zaoferowaniu możliwie jak najbardziej przyjaznego procesu zakupowego użytkownikom Windows Phone” – komentuje Robert Schütze, Country Manager Zalando Polska. „W Polsce jedna na dziesięć wizyt z urządzeń mobilnych pochodzi z urządzeń właśnie z tym systemem. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy zaoferować jego użytkownikom możliwość wygodnego przeglądania produktów oraz czerpania nowych inspiracji” – dodaje.

Przy pracy nad aplikacją dla Windows Phone zespół d.s. technologii mobilnych blisko współpracował z Microsoft. „Ten wspólny projekt oparty był na ciągłym kontakcie, dzięki któremu obie strony mogły się od siebie wiele nauczyć. To była naprawdę ekscytująca okazja do wzajemnej wymiany know-how, który w obu przypadkach poparty jest wieloletnią kreatywną i innowacyjną pracą” – tłumaczy Jens Dissmann, partner Lead Consumer Apps & Startups, Microsoft Germany.

Zalando stawia na innowacje

Przypomnijmy, że w kwietniu 2015 roku Zalando uruchomiło nowe centrum badawcze. W zlokalizowanym w Dublinie Fashion Insights Centre pracę znajdzie nawet 200 specjalistów, przede wszystkim inżynierów i informatyków.

Podczas inauguracji Fashion Insights Centre Robert Gentz, założyciel i członek zarządu Zalando, mówił: “Już obecnie jesteśmy najczęściej odwiedzaną internetową platformą z modą w Europie. Miesięcznie z naszych usług korzysta ponad 100 mln konsumentów. Chcemy jeszcze lepiej zrozumieć naszych klientów i poznać ich ścieżki zakupowe online. Dzięki temu będziemy w stanie zaoferować im jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertę. To zawsze był nasz cel. Nie ma innej drogi do sukcesu w tej branży. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Dublinie jest kolejnym krokiem na tej drodze”.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.