uber dostawa tego samego dnia

Uber planuje wprowadzić dostawy tego samego dnia dla zamówień e-commerce. Zaangażowani do tego zostaną kurierzy UberRush oraz kierowcy Uber.

Serwis TechCrunch podaje, że marki takie jak Neiman Marcus, Louis Vuitton, Tiffany’s i Hugo Boss aktualnie prowadzą rozmowy z twórcami programu Uber Merchant Delivery. Łącznie ponad 400 retailerów sprawdza skuteczność dostaw tego samego dnia lub jest w trakcie rozmów z Uber.

Program UberRush był testowany we współpracy z kilkoma retailerami już w ubiegłym roku. Pierwsze błyskawiczne dostawy w godzinach 9.00-16.00 były dostępne pomiędzy 5 a 6 czerwca 2014 roku dla wybranych marek. Wszystkie czerwcowe transakcje UberRush przeprowadzono za pośrednictwem oficjalnych stron internetowych zaangażowanych w projekt retailerów. Spekuluje się, że przy dostawach tego samego dnia w Uber w 2015 roku będzie pośredniczyć aplikacja mobilna.

Aplikacja mobilna

Serwis TechCrunch potwierdził, że mobilna aplikacja zakupowa Spring autorstwa David’a Tisch’a jest częścią wstępnych testów Uber dla wybranych marek takich jak Bing Bang Jewelry, Industry Standard, Outdoor Voices czy Negative Underwear.

Aplikacja zaprojektowana dla klientów korzystających z usługi UberRush będzie przekazywać informacje o miejscu dostawy i danych osobowych zamawiającego. Znajdować się w niej będzie także krótki opis zawartości przesyłki oraz czas realizacji jej doręczenia. Za pomocą map i geolokalizacji, zamawiający będzie mieć wgląd do aktualnego położenia przesyłki. W razie wątpliwości, będzie mógł w każdej chwili zadzwonić do doręczyciela.

Aplikacja będzie umożliwiać szybką weryfikację danych zamawiającego. Powiadomi doręczyciela o numerze przesyłki, którego będzie mógł następnie wymagać podczas procedury odbioru.

Innowacje Uber

Nowy pomysł Uber jest kontynuacją ciągu innowacyjnych projektów firmy. Wcześniej, z różnym skutkiem, próbowano wdrożyć projekty UberEssentials, UberFresh oraz UberEats, które były dostępne wyłącznie w wybranych regionach świata. Usługa UberEats, którą sprawdzano najpierw na terenie Los Angeles i Barcelony, polegała na dostarczaniu posiłków z najbardziej popularnych restauracji w przeciągu kilkunastu minut. Gdy inwestycja okazała się sukcesem, rozszerzono ją na obszar Chicago i Nowego Jorku. Z kolei usługa UberEssentials nie przyniosła oczekiwanych skutków. Zapewniała szybkie dostawy artykułów gospodarstwa domowego w ciągu 10 minut bez udziału gotówki.