Gino Rossi zdradza plany rozwoju na 2015 roku

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Grupa Gino Rossi planuje w 2015 roku poszerzyć sieć detaliczną do 100 sklepów Gino Rossi oraz do 66 salonów sprzedaży Simple w Polsce i za granicą.

Nowe sklepy

– Zakładamy, że detaliczna sieć sprzedaży Grupy Gino Rossi zwiększy się w 2015 roku w sumie o około 2 tys. metrów kwadratowych. Szczególny nacisk chcemy w roku 2015 położyć na rozwój spółki Simple CP – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

– W 2015 roku zamierzamy otwierać nowe sklepy oraz zwiększać powierzchnię dotychczasowych salonów. Rozbudowa dotyczy szczególnie sklepów Simple CP, które zyskają także nowy wygląd. Realizujemy aktualnie plan zwiększania powierzchni sklepów Simple, ponieważ w 2015 roku oferta odzieży marki Simple poszerzy się o ubrania linii „casual”, a w ubiegłym roku rozszerzyliśmy kolekcję o linię „biznes”. Planujemy, aby docelowo powierzchnia salonu Simple CP wynosiła średnio około 120 mkw. wobec ok. 90 mkw. obecnie. Pierwsze salony Simple CP przebudowane według nowej koncepcji wystroju i o większej powierzchni handlowej już działają – wyjaśnia Tomasz Malicki.

Ekspansja zagraniczna

W roku 2015 Grupa wchodzi z marką Simple na rynki zagraniczne. W marcu 2015 roku powstał salon sprzedaży Simple na Litwie, który jest pierwszym krokiem w tym kierunku. W pierwszym półroczu 2015 r. Simple panuje jeszcze otworzyć pierwszy sklep w Czechach.

Do końca 2015 roku sieć sprzedaży obuwia Gino Rossi w Czechach ma powiększyć się o 2 sklepy. W 2015 nastąpi dalszy rozwój na rynku słowackim, gdzie w 2015 roku ma zostać otwarty drugi salon firmowy. Sieć sprzedaży Gino Rossi rozwija się także w krajach nadbałtyckich. Obecnie na Litwie i Łotwie działa 6 salonów Gino Rossi. W 2015 roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch sklepów.

Wyniki finansowe

– Do sukcesów ubiegłego roku zaliczam zrealizowanie prognozy wyników finansowych na 2014 rok, która – po weryfikacji w górę, dokonanej w połowie ubiegłego roku – zakładała wypracowanie265 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 21 mln zł zysku EBITDA. Prognoza została wykonana, a nawet nieznacznie przekroczona na przychodach. W 2014 roku skonsolidowane przychody Grupy Gino Rossi wyniosły 265,5 mln zł, a skonsolidowany zysk EBITDA 20,9 mln zł – mówi Tomasz Malicki

Według aktualnej prognozy w 2015 roku Grupa Gino Rossi planuje osiągnąć 290 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27 mln zł zysku EBITDA. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2014 rok, przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 9,5%, a zysk EBITDA o 29%.

– Ubiegły rok był ważny szczególnie dla marki Simple Creative Products, ponieważ do sprzedaży wchodziły kolekcje odzieży przygotowane przez nowy zespół projektantów. W 2014 roku sprzedaż Simple CP wzrosła o 17%. Jest to powód do satysfakcji, ponieważ potwierdza, że nowy zespół i nowa kolekcja zostały bardzo dobrze odebrane przez klientki. Nadmienię, że również sprzedaż spółki Gino Rossi wzrosła w ubiegłym roku o około 20%. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży podwoił się w 2014 roku do poziomu prawie 16 mln zł, wobec 8,1 mln zł w 2013 roku. Poprawę wyników zanotowaliśmy także na poziomie zysku operacyjnego EBIT, który w 2014 roku wyniósł ponad 15 mln zł i wzrósł o 80% w porównaniu rok do roku. Zysk netto w 2014 roku wzrósł o 178% i wyniósł 5,6 mln zł, wobec 2 mln zł zysku netto w 2013 roku – dodał prezes Gino Rossi SA.

W 2014 roku pod marką Gino Rossi zostało otwartych 18 sklepów. Na koniec 2014 roku sieć liczyła 92 sklepy w kraju i za granicą (własne i franszyzowe z własną kasa fiskalną oraz internetowe). Natomiast pod marką Simple zostały otwarte 4 sklepy. Tym samym na koniec 2014 roku sieć liczyła 57 sklepy w kraju i za granicą.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016