argos sainsbury cyfrowe sklepy omnichannel (1)

Home Retail Group, właściciel brytyjskiej sieci Argos oferującej artykuły gospodarstwa domowego i wyposażenia mieszkań, zanotował ponad 30% wzrost zysku operacyjnego. Wyniósł on niemal 94 mln funtów. Wszystko dzięki rozwijaniu strategii omnichannel.

Argos już od ponad 2 lat realizuje strategię pełnej cyfryzacji swojej sieci sprzedaży. Rezultaty są więcej niż widoczne. Obecnie już 46% sprzedaży tej sieci realizowana jest w internecie, z czego 25% za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

“Dalsza cyfrowa transformacja sieci Argos pozostaje naszym priorytetem. Strategia wprowadzona pod koniec 2012 już przynosi rezultaty, w przyszłości spodziewamy się jeszcze lepszych rezultatów. Zamierzamy wprowadzać kolejne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby współczesnych, mobilnych konsumentów. Takim przykładem są choćby w pełni cyfrowe sklepy, które otwieramy przy współpracy z siecią Sainsbury’s” – komentuje John Walden, prezes Home Retail Group.

CYFROWA REWOLUCJA

Łącznie ma powstać 10 takich sklepów i będą one zlokalizowane w supermarketach sieci Sainsbury’s.“Nowy format sklepów, pomimo niewielkiej powierzchni sprzedaży, pozwala zaoferować naszym klientom ok. 20 tys. produktów, które mogą im być dostarczone w ciągu kilku godzin. To wygodne rozwiązanie, które dodatkowo nie wymaga z naszej strony dużych inwestycji” – wyjaśnia John Walden.

Nowe, cyfrowe sklepy Argos będą miały od 100 do 500 mkw. powierzchni sprzedaży. Pomimo niewielkich rozmiarów w ich ofercie znajdzie się ponad 20 tys. produktów. Klienci, za pomocą znajdujących się w sklepie tabletów, będą mogli od razu kupić interesujące ich produkty, albo złożyć internetową rezerwację. W takim wypadku towar będzie można odebrać po kilku godzinach, albo w innym, dogodnym terminie.

W sklepach nowego formatu będzie można także przejrzeć pełne portfolio produktów (ok. 40 tys.) znajdujących się w ofercie Argos. Co więcej, klient będzie mógł zamówić dowolny produkt, który następnie zostanie dostarczony mu do domu lub pod inny wskazany adres.

STRATEGIA OMNICHANNEL

Argos dodatkowo otwiera nowe, w pełni cyfrowe sklepy w mniejszym formacie. Łącznie powstało ich już ok. 60. Sieć otworzyła również nowe centrum dystrybucyjne, dzięki któremu klienci mogą wybierać z oferty ok. 20 tys. produktów z opcją dostawy tego samego dnia. Sieć nawiązała również współpracę z eBay. Tylko w ciągu roku w sklepach Argos odebranych zostało ponad 1 mln przesyłek z zakupami zrobionymi na platformie eBay.

Argos od lat inwestuje w rozwój sprzedaży wielokanałowej. Posiada sieć ok. 740 sklepów stacjonarnych, które odwiedza rocznie ok. 130 milionów klientów. Prowadzi również sprzedaż internetową. Sklep online sieci Argos ma 430 milionów odsłon rocznie.

Tekst pochodzi z portalu Evigo.pl