LPP nieznacznie poprawia wyniki sprzedaży w kwietniu

Salon Reserved

Salon Reserved

Zarząd spółki odzieżowej LPP SA poinformował, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w kwietniu 2015 roku przez GK LPP SA wyniosły ok. 383 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w kwietniu 2014 roku o około 1%.

Wyniki finansowe

Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 56% i była o ok. 6 p.p. niższa od marży zrealizowanej w kwietniu roku poprzedniego.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – kwiecień 2015 roku wyniosła 1,38 mld zł. Przychody te były wyższe o 5% od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Powierzchnia handlowa sklepów na koniec kwietnia wyniosła około 749,8 tys. mkw. i była większa o 18% od powierzchni handlowej na koniec kwietnia ubiegłego roku.

Grupa LPP

LPP SA jest właścicielem 5 marek odzieżowych – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

LPP powstało w 1991 r. w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. W ciągu kilkunastu lat, konsekwentnie inwestując w swoją działalność, z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych koncernów odzieżowych, który odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu, a także do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych i najnowocześniejszych w tej części Europy Centrów Dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw. LPP posiada także biuro w Szanghaju, a z początkiem 2015 r. funkcjonować zaczęła nowa placówka przedstawicielska firmy w Dhace, stolicy Bangladeszu. LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy.

Sieć sprzedaży

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy ponad 1,5 tys. salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2015 r. prognozowany jest na ok. 21 proc. Od 13 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a w 2014 roku marką Reserved spółka zadebiutowała na rynku niemieckim oraz w Chorwacji.

Reklama

Galeria Jurajska